به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم خرده‌فروشی بازی گیم استاپ (GameStop) به کاربران خود هشدار داده است که به دلیل عدم قطعیت نظارتی، بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را ماه آینده، به تدریج تعطیل خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی گیم استاپ (GameStop) منتشر شد، گفته شده است که کاربران تنها حدود دو هفته فرصت دسترسی به پلتفرم NFT این پلتفرم را در اختیار خواهند داشت. با این حال، این شرکت به دارندگان NFTها در این بستر اطمینان داد که تصمیم اخیر هیچ تاثیری بر دارایی آنها نخواهد گذاشت.

«از تاریخ 2 فوریه 2024 (13 بهمن)، مشتریان ما دیگر قادر به خرید، فروش یا ضرب NFT نخواهند بود. NFTهای شما بر بستر بلاکچین مربوطه باقی خواهد ماند و از طریق پلتفرم‌های دیگر به راحتی قابل فروش و در دسترس خواهند بود.»

با توجه به اینکه دفتر مرکزی گیم استاپ (GameStop) در ایالات متحده واقع شده است، این شرکت صاحب‌نام در حوزه گیمینگ، فقدان مقررات شفاف و کافی را دلیل کاهش خدمات رمزارزی خود عنوان کرده است. این در حالی است که در پی تصمیم اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر تصویب 11 صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)، فعالان این صنعت امید بیشتری نسبت به شفافیت‌های قانونی و وضوح نظارتی در آمریکا پیدا کرده‌اند، چراکه معتقدند رگولاتورهای این کشور آماده می‌شوند تا بیش از پیش پذیرای صنعت نوپای کریپتو باشند.

حضور گیم استاپ در فضای کریپتو کم‌رنگ می‌شود

البته این اقدام، به دنبال یک سری اقدامات مشابه در زمینه کاهش عرضه ارزهای دیجیتال از سوی گیم استاپ (GameStop) در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد. برای مثال، در ماه آگوست 2023، گزارش شد که این شرکت بازی‌ساز به مشتریان خود توصیه کرده است که از دسترسی ایمن به رمز عبور مخفی خود اطمینان داشته باشند، زیرا این شرکت دسترسی به کیف پول‌های iOS و افزونه کروم خود را قطع می‌کند.

اطلاعیه گیم استاپ
اطلاعیه گیم استاپ به کاربران کیف پول‌های رمزارزی خود در آگوست 2023. منبع: GameStop

حدوداً یک سال قبل، یعنی در دسامبر 2022 نیز گیم استاپ (GameStop) نشان داد که پس از زیان خالص 94.7 میلیون دلاری در سه ماهه سوم و اخراج کارکنان از بخش دارایی‌های دیجیتال خود، از تمرکز خود بر حوزه رمزارزها خواهد کاست.

مت فورلونگ (Matt Furlong)، مدیرعامل گیم استاپ (GameStop) توضیح داد که گرچه این شرکت به آینده ارزهای دیجیتال خوش‌بین است، اما آنها می‌خواهند ریسک به خطر افتادن سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را تاحد امکان کاهش دهد.

«اگرچه ما همچنان قویاً به پتانسیل بلندمدت دارایی‌های دیجیتال در دنیای بازی معتقدیم، اما سرمایه قابل توجه سهامداران را در این فضا به خطر نمی‌اندازیم و نخواهیم انداخت.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array