به گزارش ایران دکونومی، طبق اعلام سامانه جامع تجارت از 26 دی ماه شرایط فروش لاستیک دولتی تغییر کرده و پس از این تاریخ، ثبت اسناد تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت به خرده فروشان تایر سواری اعلام شده که پیرو ابلاغ دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری، امکان ثبت فروش به مصرف کننده از طریق فایل اکسل بدون درج شماره شاسی و موتور برای اسناد قبل از تاریخ دهم آذرماه فراهم شده است.

براین اساس فعالان تا تاریخ ۲۵ دی ماه امکان ثبت اسناد با شرایط فوق را خواهند داشت و پس از این تاریخ، ثبت اسناد تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان‌پذیر خواهد بود.

گفتنی است اوایل اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای به فعالان صنف عمده و خرده فروش لاستیک دولتی اعلام کرده بود که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است پنج رقم آخر شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار دریافت و در سند خرده‌فروشی ثبت شود.

شایان ذکر است که تحویل لاستیک دولتی به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان، منوط به داشتن کدنقش و پروانه کسب در رسته مربوطه بود. در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز بر می‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است.

تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد چقدر است؟

سهمیه لاستیک هر خودرو در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است. قیمت لاستیک دولتی 10 تا 35 درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (برای مثال اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد، یک جفت لاستیک دولتی را می‌توانید با قیمت 650 هزار تا 900 هزار تومان تهیه کنید).

علاوه بر قیمت لاستیک، 9 درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

قیمت لاستیک دولتی بارز 1402

قیمت لاستیک بارز دولتی به نرخ مصوب کارخانه  در پاییز و زمستان 1402 به شرح زیر است:

شرایط خرید لاستیک دولتی پاییز و زمستان 1402
قیمت لاستیک دولتی بارز 1402
اختلاف قیمت لاستیک دولتی و آزاد
قیمت لاستیک دولتی 1402

سامانه ثبت نام لاستیک دولتی

سایت لاستیک دولتی بارز برای ثبت نام www.kala.ntsw.ir  است. برای ثبت نام وارد سایت شده و پس از پایان ثبت نام لاستیک دولتی در این سایت، باید خودتان برای دریافت لاستیک به نمایندگی موردنظر مراجعه کنید.

ثبت نام لاستیک کویر دولتی 1402

اگر عمر مفید تایرهای خودرو شما رو به پایان است، وقت آن است که با این روش‌ها آشنا شوید. ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر به ۲ صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود. سامانه فروش آنلاین سایت کویر تایر همیشه فعال نیست و ممکن است برای  ثبت نام کویر تایر دولتی مجبور شوید از روش‌های دیگر اقدام کنید. اگر این سامانه فعال بود، باید گام‌های زیر را برای خرید لاستیک کویر به قیمت دولتی طی کنید:

  1. وارد آدرس https://kavirtire.ir/esale شوید.
  2. پس از مطالعه شرایط، تیک تأیید آن را در پایین صفحه بزنید و بعد روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  3. کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو را وارد کنید.
  4. کد ۷ رقمی ارسال شده به شماره موبایل مالک را وارد کنید. توجه کنید که این کد رمز ورود شما به سیستم هم محسوب می‌شود و به همین دلیل آن را به خاطر بسپارید.
  5. در مرحله بعد باید فرم مربوط به اطلاعات شخصی مالک، ایمیل، آدرس دقیق پستی و کد پستی مالک را وارد کنید. ورود تمامی این اطلاعات اجباری است و باید هنگام وارد کردن آن‌ها دقت کنید تا تحویل لاستیک با مشکل مواجه نشود.
  6. سپس شرکت سازنده خودرو، نوع و پلاک آن را وارد کنید.
  7. تصویر اسکن پشت و روی کارت ملی و کارت خودرو را آپلود کنید. فرمت این تصاویر باید Jpg و حجم آن‌ها زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشد.
  8. پس از تأیید مدارک مجدداً وارد سایت شوید و از میان محصولات موجود، گزینه‌ای که با خودروی شما (از نظر سایز) تناسب دارد را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه کنید.
  9. پس از پرداخت هزینه پست و لاستیک، خرید شما نهایی می‌شود.
  10. لاستیک‌ها نهایتاً تا یک هفته بعد به دست شما می‌رسند و هنگام تحویل مأمور پست مدارک هویتی و کارت خودروی شما را بررسی می‌کند و بعد لاستیک را تحویل می‌دهد.

زمان ثبت نام لاستیک دولتی بارز

پیش از مراجعه به سامانه ثبت نام لاستیک دولتی و سایت شرکت‌های تولیدکننده لاستیک، بهتر است نکات زیر را بدانید:

در حال حاضر موجودی سایت ثبت نام لاستیک دولتی در ساعت‌های 9:30 و 15:30 به‌روز می‌شود و بهتر است در این زمان‌ها برای خرید لاستیک به این سایت مراجعه کنید.

ثبت نام لاستیک دولتی در سایت شرکت‌هایی مثل بارز فقط در تاریخ و زمان خاصی انجام می‌شود و به همین دلیل بهتر است گوش‌به‌زنگ اخبار آغاز فروش آن‌ها باشید.

روش ثبت نام لاستیک دولتی

برای خرید و ثبت نام لاستیک دولتی، باید به سامانه ثبت نام لاستیک دولتی سواری، به آدرس https://kala.ntsw.ir/Account/Login مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس یک کد اعتبارسنجی، به شماره تلفن همراه شما که در مرحله قبل ثبت کرده‌اید، ارسال خواهد شد. لازم است که این کد اعتبارسنجی را به درستی، در سامانه و وب سایت ثبت نام لاستیک دولتی، ثبت کنید.

پس از آنکه کد اعتبارسنجی شما در سایت ثبت نام لاستیک دولتی ثبت شد، باید اطلاعات خودرو، از جمله شماره موتور و شماره شاسی، در بخش‌های خواسته شده، وارد شود.

در گام بعدی، نوبت به انتخاب نوع لاستیک دولتی می‌رسد. در این مرحله شما باید اندازه فاق و پهنای لاستیک مناسب خودروی خود را انتخاب کنید. برای بیشتر خودروها، شما می‌توانید از لاستیک‌هایی با پهنای مختلف، استفاده کنید. در این مرحله باید استان و شهر محل سکونت خود و همچنین تعداد حلقه لاستیک را نیز ثبت کنید. مثلاً ممکن است که شما دو حلقه لاستیک نیاز داشته باشید، یا اینکه بخواهید هر چهار حلقه لاستیک خودروی خود را تعویض کنید.

در گام آخر، با به پایان رسیدن مراحل ثبت نام، حواله خرید لاستیک دولتی، صادر شده و می‌توانید آن را پرینت بگیرید. در نظر داشته باشید که اگرچه ثبت نام شما، به صورت سیستمی درج شده است؛ اما همراه داشتن نسخه چاپی آن، هنگام مراجعه به نمایندگی‌های مجاز فروش لاستیک دولتی، باعث جلو افتادن و تسریع کارها خواهد شد.

در نهایت در زمان مناسب، با همراه داشتن حواله چاپ شده خرید لاستیک دولتی، کارت ملی مالک خودرو، کارت ماشین و برگ سبز به یکی از نمایندگی‌های مجاز فروش لاستیک دولتی مراجعه کرده و لاستیک ثبت نام شده خود را با قیمت پایین‌تر، دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که به دلیل تعداد بالای متقاضیان، معمولاً این مراکز شلوغ هستند و بهتر است که در ساعات اولیه روز، به آن‌ها مراجعه کنید تا در صف‌های طولانی منتظر نمانید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array