به گزارش ایران دکونومی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص حذف بسته‌ های اینترنت اعلام کرد: «این خبر کذبی است که دیروز روزنامه فرهیختگان زد. هیچ بسته بالای ۴ ماه در یک سال و نیم گذشته نداشته‌ایم. پس از افزایش تعرفه، بسته‌ های بلندمدت ارائه شد که پیش از آن نبود. خود شما در مطبوعات گفتید این بسته‌ ها بیشتر از ۳۴ درصد نسبت به گذشته گران شده‌اند، پس آنها فعلاً از دسترس خارج شده‌اند.»

وزیر ارتباطات در رابطه با بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی اینترنت نیز تشریح کرد: «این ماموریت را آقای رئیس جمهور به دبیر شورای عالی فضای مجازی سپرد‌ه‌اند. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در دادستانی عضو کشور است و ۱۲+۱ عضو دارد. ۶ عضو آن از دولت است و هر تصمیمی در آن جا به ۷ رای نیاز دارد.»

وی همچنین از پیگیری مجدد رفع فیلتر گوگل‌پلی خبر داد و گفت: «شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تا وقتی پاسخگو نباشند امکان بازگشایی آنها نیست اما در مورد خیلی از پلتفرم‌ها مثل گوگل‌پلی می‌شود تجدید نظر کرد. تا به حال ۲ بار اقدام کرده‌‌ایم، اما مخالفت شده است؛ اما باز هم اقدام می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در پایان، از ثبت نام ۳.۵ میلیون نفر برای دریافت اینترنت رایگان خبر داد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array