به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس تازه‌ترین تحلیل منتشر شده توسط پلتفرم تحلیل داده‌های آن‌چین سنتیمنت (Santiment)، احتمال می‌رود توکن حاکمیتی ایپ کوین (APE) برای یک حرکت بزرگ آماده شود. ایپ کوین (APE) پس از جهش چشمگیر خود در سال 2022 و پشت سرگذاشتن دوره نسبتا آرام فعالیت‌های این شبکه، دوباره مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. به طوری که طبق گزارش سنتیمنت، طی دو ماه گذشته بزرگترین نرخ رشد شبکه را شاهد بوده است.

سنتیمنت در گزارش خود نوشت:

«ایپ کوین یکی از دارایی‌هایی است که پس از شکست رکورد 26 دلار و ریزش قیمت پس از آن، از آغاز سال 2023 دوباره در رادار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. اکنون این ارز به بالای 4 دلار بازگشته است و توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب کرده است.»

پتانسیل رشد ایپ کوین

افزایش اخیر فعالیت شبکه با اضافه شدن 1142 آدرس جدید در روز 7 آوریل (18 فروردین) همراه بوده است که بالاترین رقم ثبت شده از 7 فوریه تاکنون (18 بهمن 1401)می‌باشد. در همین حال، هولدرها نیز میزان دارایی خود را افزایش داده‌اند. بر همین اساس، تحلیلگران این اتفاق را نشانه‌ای از ورود سرمایه‌گذاران خرد به بازار این ارز و قریب‌الوقوع بودن جهش قیمت آن می‌دانند.

سوابق شبکه نیز حاکی از آن هستند که اغلب زمانی که فعالیت درون یک شبکه بلاکچین افزایش می‌یابد، می‌تواند نشانه‌ای از بروز یک اتفاق بزرگ باشد. برای نمونه می‌توان به توکن Stargate Finance (STG) اشاره کرد که پس از یک دوره افزایش فعالیت در شبکه خود افزایش قیمت بسیار زیادی را شاهد بود.

سنتیمنت پیش‌بینی می‌کند که این اتفاق احتمالاً در مورد ایپ کوین (APE) نیز صادق خواهد بود. به عقیده این پلتفرم تحلیلی، حتی در صورت چرخش مسیر بازار، ایپ کوین برای ادامه روند صعودی خود در موقعیت خوبی قرار دارد. هرچند غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارهای کریپتو ممکن است این اطمینان را کاهش دهد.

نمودار روزانه ایپ کوین

گفتنی است که ایپ کوین (APE) روز 28 آوریل 2022 (8 اردیبهشت 1401)، در آستانه فروش Otherside یوگالبز، به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 27.78 دلار رسید. در آن زمان، یوگالبز موفق شد با فروش NFTهایی که حق استفاده از پلات‌های زمین‌های مجازی در دنیای وب3 را ارائه می‌کرد، حدود 285 میلیون دلار جمع آوری کند. این شرکت برای قیمت گذاری NFTهای خود از ایپ کوین استفاده کرده بود.

به دنبال شکست‌های پی در پی این صنعت و عدم اطمینان در وضعیت کلان اقتصادی که سال گذشته بازارها را فراگرفته بود، روند افزایش قیمت این دارایی متوقف شد. این توکن اکنون با قیمتی در حدود یک ششم اوج تاریخی خود معامله می‌شود. با این حال، همچنان رتبه خود در بین 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار را حفظ کرده و در جایگاه 38 بازار ایستاده است. در زمان نگارش این مطلب، APE اندکی بالاتر از 4.20 دلار قیمت دارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array