به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های آن‌چین در پلتفرم‌های تحلیلی از تشکیل یک الگوی بسیار صعودی در نمودار قیمت بیت کوین (BTC) خبر می‌دهند. بر اساس پستی که بارچارت (Barchart) به تازگی منتشر کرده است، ارز دیجیتال پیشروی بازار، برای اولین بار در نمودار هفتگی خود شاهد تشکیل الگویی است که در محافل معاملاتی تحت عنوان “صلیب طلایی” شناخته می‌شود.

صلیب طلایی یا گلدن کراس (golden cross) یک الگوی صعودی است که زمانی مشاهده می‌شود که میانگین متحرک کوتاه مدت یک دارایی از میانگین متحرک بلندمدت آن به سمت بالا عبور می‌کند.

«بیت کوین تاریخ ساز می‌شود: برای اولین بار در تاریخ، بیت کوین یک صلیب طلایی در نمودار هفتگی خود تشکیل داده است!»

— (Barchart@) ؛ 8 ژانویه 2024

در حال حاضر، در نمودار هفتگی بیت کوین، این الگو به این دلیل آشکار شده است که میانگین متحرک 50 هفته‌ای (MA-50) از خط میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA-200) این دارایی عبور کرده است. تشکیل صلیب طلایی عموماً به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر گرفته می‌شود و نشان می‌دهد احتمالاً یک روند صعودی پایدار برای یک دارایی خاص قریب‌الوقوع است.

صلیب طلایی بیت کوین

هرچند، نباید فراموش کرد که صلیب طلایی گاهی اوقات می‌تواند به عنوان یک اندیکاتور پسرو یا lagging indicator  عمل کند. زمانی که این تلاقی اتفاق بیفتد، ممکن است بازار از قبل احساسات صعودی را در نظر گرفته باشد، به این معنی که این الگو به جای پیش‌بینی یک روند جدید، تاییدی بر روند موجود خواهد بود.

کاهش قیمت بیت کوین (BTC)

علیرغم شکل‌گیری این الگوی تاریخی، قیمت بیت کوین امروز اندکی کاهش یافت. در نتیجه این ریزش، قیمت ظرف 7 ساعت 1000 دلار یا 2.3 درصد از ارزش خود را از دست داد. اصلاح صعودی که اندکی پس از این افت قیمت اتفاق افتاد، بیت کوین را به سطوح فعلی در حدود 43911 دلار برگرداند.

نمودار روزانه بیت کوین

شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Lookonchain این حرکت نزولی را به واریز 1000 واحد بیت کوین به F2Pool صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس، مرتبط کرده است. این اقدام که دو روز قبل نیز با واریز مشابهی تکرار شده بود، نشان‌دهنده وجود فشار فروش قابل توجهی در بازار است. همین معاملات در مقیاس بزرگ است که می‌تواند منجر به تغییرات ناگهانی قیمت شود.

در میان نوسانات فعلی قیمت، جامعه کریپتو نیز بی‌صبرانه منتظر کاتالیزور بالقوه‌ای است که می‌تواند گاوهای بیت کوین را شدیداً به حرکت درآورد و آن تأیید ETFهای بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است.

به گفته خبرنگار مالی کیتی گریفلد (Katie Greifeld)، ناشران ETF بیت کوین برای ارسال فرم S-1 خود مهتلت کافی داشته‌اند و انتظار می‌رود SEC به زودی در مورد درخواست‌های 19b-4 رای‌گیری کند. تایید هر دو سند می‌تواند به این معنی باشد که ETFهای بیت کوین تقریباً بلافاصله شروع به معامله می‌کنند و این اتفاق می‌تواند قدرت حرکت جدیدی را به بازار تزریق کرده و باعث تشدید روند صعودی فعلی شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array