به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته می‌شود بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، یعنی بلک راک (BlackRock)، آماده می‌شود تا حدود 3 درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان را اخراج کند. این در حالی است که بلک راک منتظر یک تحول بزرگ و دریافت اخبار مساعد از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین خود است.

فاکس بیزینس به نقل از منابع آگاه در گزارش روز 6 ژانویه (16 دی) خود نوشت که طبق این برنامه‌ریزی قرار است حدود 600 کارمند به عنوان بخشی از این سیاست تعدیل نیروی داخلی اخراج شوند. این تصمیم بر اساس عملکرد کارکنان طی دوازده ماه گذشته گرفته خواهد شد.

تعدیل نیرو بلک راک

وضعیت درخواست ETF بیت کوین بلک راک

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌ها، بلک راک پیش‌بینی می‌کند که درخواست ETF بیت‌کوین این شرکت نیز روز 10 ژانویه (20 دی) همزمان با روز تعیین سرنوشت ETF بیت کوین  ARK 21 Shares توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تایید شود. هرچند مهلت تعیین شده SEC برای برنامه ETF بیت کوین بلک راک روز 15 ژانویه (25 دی) بوده است.

در راستای رسیدن به این هدف، این شرکت فرم اصلاحیه 19b-4 برای برنامه ETF BTC خود را روز پنجم ژانویه (15 دی) همزمان با سایر رقبا مثل والکری، بیت وایز، هش‌دکس، اینوسکو گلکسی، فیدلیتی، ون‌اِک و غیره به کمیسیون ارائه کرد.

این پرونده‌ها یکی از مراحل نهایی در فرآیند دریافت تأییدیه از SEC هستند. از سوی دیگر، تکمیل اسناد S-1 برای صرافی‌های ایالات متحده برای فهرست کردن سهام اوراق بهادار سرمایه‌گذاری با ارتباط مستقیم با ارزهای رمزپایه، ضروری است.

در همین حال، کوین تلگراف ماه گذشته گزارش داده بود که بلک راک تغییراتی را در برنامه ETF بیت کوین خود ایجاد کرده است تا با ایجاد سهام جدید در صندوق به وسیله پول نقد به علاوه ارزهای رمزپایه، مشارکت بانک‌های وال استریت را امکان‌پذیرتر کند.

مدل بازخرید غیر نقدی (in-kind)، بانک‌های بزرگ را قادر می‌سازد تا به‌عنوان مشارکت‌کنندگان مجاز برای صندوق‌های قابل معامله در بورس کار کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محدودیت‌هایی که مانع از نگهداری مستقیم بیت‌کوین یا کلیه ارزهای دیجیتال در ترازنامه‌ آنها می‌شوند را دور بزنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array