به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، به نظر می‌رسد خریداران نهادی به ویژه در ایالات متحده آمریکا، قبل از ضرب‌الاجل مورد انتظار یعنی روز 10 ژانویه 2024 (20 دی) به شدت مشغول انباشت بیت‌کوین (BTC) هستند.

با بررسی دقیق حرکات قیمت بیت کوین، به شکاف قیمت قابل توجهی میان صرافی‌های رمزارزی بایننس و کوین بیس پی می‌بریم. این اختلاف قیمت می‌تواند نشانه روشنی از فعالیت تهاجمی خرید توسط خریداران در ایالات متحده باشد. به گفته تحلیلگران پلتفرم تحلیل داده کریپتو کوانت (CryptoQuant)، این محدوده اختلاف، از چند دلار تا بیش از 50 دلار در نوسان بوده است که نشانه‌ای از “فعالیت خرید قوی” در پلتفرم آمریکایی معاملات ازرهای دیجیتال است. اکنون باید دید که آیا این فعالیت خرید بیت کوین قبل از مهلت تعیین شده برای تایید ETF بیت کوین باز هم تشدید می‌شود یا خیر.

در همین حال، مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بزرگترین هولدر نهادی بیت‌کوین در جهان، در میان هیاهویی که در مورد راه‌اندازی ETF بیت‌کوین اسپات بازار را فراگرفته است، به جمع‌آوری این دارایی ادامه می‌دهد. پیش از این، گزارش شده بود که این شرکت ۶۱۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است و به این ترتیب حدود ۶ میلیارد دلار به کیف خود افزوده است. این شرکت تا آخرین هفته از ماه دسامبر 2024، حدود 189150 بیت کوین در اختیار داشت.

سرمایه گذار آمریکایی بیت کوین

احتمال اصلاح قیمت بیت کوین

آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، نسبت به اصلاح بالقوه قیمت بیت کوین (BTC) به دلیل پویایی نقدینگی دلار آمریکا هشدار داده است. به گزارش کوین گیپ، هیز با توجه به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2024، احتمال اصلاح 40 درصدی را پیش‌بینی می‌کند. از سوی دیگر، بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال 2024 به سمت شش رقمی شدن حرکت کند.

همانطور که بارها گفته شده است در نیمه نخست سال 2024، بازار کریپتو شاهد دو مورد از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ خود خواهد بود. این دو رویداد تایید ETF اسپات بیت کوین و هاوینگ بیت کوین هستند که انتظار می‌رود هر یک تاثیر قابل توجهی بر کل بازار رمزارزها داشته باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array