به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گمانه‌زنی‌ها پیرامون احتمال تایید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز جمعه 5 ژانویه (15 دی) در رسانه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است.

پست مدیر ارشد بخش حقوقی گری اسکیل مبنی بر اینکه «در حال پر کردن چند فرم‌» است، به‌علاوه پستی که به‌طور گسترده از سوی یک خبرنگار در اپلیکیشن X به اشتراک گذاشته شده است، منجر به تقویت این گمانه‌زنی شد که ممکن است این درخواست امروز تأیید شود. این درحالی است که بسیاری از تحلیلگران هنوز انتظار دارند تأییدیه‌های احتمالی هفته آینده ارائه شود.

ژاکلین ملینک (Jacquelyn Melinek)، خبرنگار TechCrunch در پست روز 4 ژانویه (14 دی) خود در ایکس به نقل از چند منبع “بسیار نزدیک به موضوع” مدعی شد: «چندین درخواست ETF یت کوین به‌زودی تایید می‌شوند و “انتظار دارم این اتفاق فردا” بیفتد».

ETF بیت کوین

همانطور که اشاره شد، پست مرموز مدیر ارشد حقوقی گری اسکیل مبنی بر پر کردن چند فرم، به این موج افزود. این پست پس از انتشار، 1.9 میلیون بازدید داشت و 6700 مرتبه لایک شد.

در همین حال، هشتگ BTCETF# و عبارت “Bitcoin ETFs” در حال حاضر در X در حال افزایش است و طبق داده‌های TradingView، قیمت بیت کوین نیز پس از کاهش شدید روز 3 ژانویه (13 دی)، در 24 ساعت گذشته، کمی افزایش یافته و اکنون به مرز 43 هزار و 588 دلار رسیده است.

تحلیلگران آب روی آتش شایعات ریختند

با وجود این حدس و گمان‌ها، جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، بخش عمده این گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تایید در روز 5 ژانویه را “سر و صدای بیهوده” توصیف و تاکید کرد که او همچنان انتظار دارد این اتفاق بین روزهای 8 تا 10 ژانویه (18 تا 20 دی) رخ دهد.

به همین ترتیب، جو کارلاسار (Joe Carlasare)، وکیل دادگستری، خاطرنشان کرد که صدور تأییدیه برای حداقل یکی از درخواست‌های ETF بیت کوین قبل از شروع هفته آینده بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ ETF نیز توضیح داد که SEC نظرات نهایی خود را ارائه کرده و ناشران به زودی فرم‌های نهایی 19b-4 و S-1 خود را ارسال خواهند کرد.

مشاوران مالی درباره زمان تایید ETF بیت کوین چه می‌گویند؟

در نظرسنجی تازه‌ای که با حضور  437 مشاور مالی توسط بیت وایز (Bitwise) انجام شد، تفاوت انتظارات در مورد زمان و نحوه تایید ETF بیت‌کوین به خوبی آشکار گردید. علیرغم اینکه تحلیلگران بلومبرگ احتمال تایید ETF بیت کوین در ماه ژانویه را 90 درصد تخمین می‌زنند، تنها 39 درصد از مشاوران مورد بررسی با این دیدگاه موافق هستند. ولی جیمز سیفارت، از این یافته‌ها به ویژه با توجه به افزایش پوشش رسانه‌ای پیرامون این موضوع، ابراز شگفتی کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array