به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از تعریف و تمجید ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم از توکن حاکمیتی سرویس نام اتریوم (ENS)، روز سوم ژانویه (13 دی) قیمت این دارایی تا 72 درصد افزایش یافت.

بوترین در پستی که روز گذشته در ایکس منتشر کرد، سرویس نام اتریوم را با عباراتی مثل “فوق العاده مهم” ستود و تکرار کرد که این پلتفرم دامنه باید برای همه کاربران شبکه اتریوم، به ویژه کاربران شبکه‌های لایه 2 در دسترس و مقرون به صرفه باقی بماند.

«همه شبکه‌های لایه دوم باید روی CCIP resolvers بدون نیاز به اعتماد و مبتنی بر اثبات مرکل کار کنند تا بتوانیم زیر دامنه‌های ENS قابل ثبت، به‌روزرسانی و خوانش‌پذیر در شبکه‌های لایه دوم داشته باشیم. ENS بسیار مهم است و باید مقرون به صرفه باشد!»

— (VitalikButerin@) ؛ سوم ژانویه 2024

بوترین معتقد است که شبکه‌های لایه 2 مانند آپتیمیزم (OP)، آربیتروم (ARB) و پالیگان (MATIC) که بخش مهمی از مقیاس‌پذیری طولانی مدت شبکه‌های اتریوم را می‌سازند، باید بتوانند آدرس‌های ENS را برای سهولت استفاده از آنها، ثبت کنند.

نمودار ای ان اس ENS
توکن ENS پس از توئیت ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، 72 درصد افزایش یافت. منبع: CoinMarketCap

مدت کوتاهی پس از توییت بوترین، قیمت توکن ENS از کمترین سطح سالانه خود در حدود 8.50 دلار افزایش یافت و با بیش از 72 درصد جهش، به بالاترین سطح هشت ماه اخیر در حدود 14.7 دلار رسید. البته این موج هیجان اکنون فروکش کرده است و در حال حاضر با قیمت 12.9 دلار معامله می‌شود.

لازم به یادآوری است که توکن ENS روز 28 نوامبر 2021 (7 آذر 1400) به بالاترین سطح خود یعنی 74.25 دلار رسیده بود، ولی پس از آن، با آغاز بازار نزولی گسترده در سراسر اکوسیستم کریپتو، شروع به سقوط کرد.

سرویس نام اتریوم (ENS ) چیست؟

سرویس نام اتریوم به کاربران این رمزارز اجازه می‌دهد نام دامنه «.eth» را خریداری کنند که می‌تواند جایگزین رشته پیچیده حروف و اعدادی شود که معمولاً آدرس‌های کیف پول کاربران را تشکیل می‌دهند و انتقال و دریافت وجوه بین فرستنده و گیرنده در شبکه اتریوم را تسهیل می‌کند.

سپتامبر 2022 (شهریور 1401)، بوترین پیشنهاد وضع مالیات 3 درصدی بر نام دامنه‌های ENS را مطرح کرد که پروپوزال مالیاتی “Harberger” نامیده شد. بوترین گفت که این امر از احتکار نام دامنه در میان کاربران اولیه‌ای که به دنبال کسب سود بیشتر هستند، جلوگیری کرده و امکان پذیرش گسترده‌تر و مالکیت غیرمتمرکزتر آدرس‌های ENS را فراهم می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array