به گزارش ایران دکونومی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص نمایش خانگی گفت: «ما از حوزه نمایش خانگی در طول این دوره حمایت کردیم، اما انتقادات محتوایی داریم که بخشی در فیلم‌های سینمایی بر عهده ماست و در پی مرتفع‌کردن آن هستیم. بخشی هم در سریال‌هاست که امیدواریم با نظارتی که اتفاق می‌افتد، این مشکلات نیز حل شوند.»

به گفته او، آن‌ها این نقد از چهره خانواده و روابط خانوادگی در نمایش خانگی است: «امروز خشونت و موضوع سیاه‌نمایی در برخی از این سریال‌ها وجود دارد که محل دغدغه ماست. ایراد ما در خصوص اصل موضوع نمایش خانگی نیست، بلکه در حوزه محتوایی انتقاداتی داریم.»

نمایش خانگی وزارت ارشاد

وزیر ارشاد، سیاست دولت و وزارتخانه را در بحث نمایش خانگی، یک فرصت فرهنگی خواند، اما در حوزه نظارت به آن انتقاداتی وارد کرد و اذعان داشت باید با تعامل خوب بین دو جریان شبکه نمایش خانگی و متولیان آن حل شود.

 به باور وی تا به امروز سازوکار نظارتی روشنی در حوزه نمایش خانگی وجود نداشت، اما با مصوبه شورای عالی فرهنگی این مسئله حل شده است: «مصوبه شورای عالی تصریح می‌کند همه نظارت‌های وزارت ارشاد در فضای حقیقی، در فضای مجازی هم وجود دارد. این نظارت به‌زودی با سامانه خوبی تحت نظارت سازمان سینمایی در خواهد آمد.»

وزیر ارشاد در خصوص واگذاری نظارت بر سریال‌ها در بخش نمایش خانگی نیز افزود: «‌بخش سریال‌ ها هم که پیش‌ازاین با آن توافقی داشتیم، هم‌اکنون در دست اقدام است تا توافق نهایی در بخش شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق بیفتد.»

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد، وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی به‌ویژه تولید سریال‌‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، مطابق قانون اساسی و قوانین موضوعه، بر عهده سازمان صدا و سیما می‌باشد.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

نمایش خانگی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array