به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی شرکت بزرگ مایکرواستراتژی، فرآیند چهار ماهه فروش 216 میلیون دلار سهام خود در این شرکت را آغاز کرده است. وی قبلاً گفته بود بخشی از درآمد حاصل از این فروش را صرف خرید بیت کوین (BTC) بیشتر خواهد کرد.

در پرونده‌ای که در تاریخ دوم ژانویه (12 دی) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه شد، سیلور فاش کرده است که قبلاً فرایند فروش 315 هزار واحد از پاداش آپشن‌های سهام خود را که برای اولین بار در آوریل 2014 به او اعطا شده بود، آغاز کرده است. آپشن‌های سهام اعطا شده به وی روز 30 آوریل 2024 (11 اردیبهشت 1403) منقضی می‌شود. بر اساس این پرونده، سیلور این فرآیند را از روز 2 ژانویه آغاز کرده و اولین بخش را که شامل 5000 سهم بود فروخته است.

آغاز روند فروش سهام مایکل سیلور
مایکل سیلور فروش سهام خود در مایکرواستراتژی را آغاز کرده است. منبع: SEC

در فراخوان عایدی مربوط به درآمد سه ماهه سوم مایکرواستراتژی که روز 2 نوامبر (11 آبان) منتشر شد، سیلور گفته بود که قصد دارد روزانه مبلغ 5000 واحد از سهام MSTR را طی چهار ماه آینده بفروشد، تا بتواند برای “تعهدات شخصی” و افزایش مقدار بیت کوین خود استفاده کند.

سیلور در این خصوص گفته است:

«استفاده از این گزینه به من این امکان را می‌دهد که به تعهدات شخصی خود رسیدگی و همچنین بیت کوین بیشتری را به حساب شخصی خود واریز کنم.»

با توجه به پرونده Q-10 تشکیل شده روز اول نوامبر (10 آبان) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، سیلور می‌تواند حداکثر 400 هزار سهم از اختیارات سهام خود را در بازه زمانی بین 2 ژانویه و 26 آوریل امسال (12 دی تا 7 اردیبهشت 1403) بفروشد.

عملکرد سهام مایکرواستراتژی در سال 2023

لازم به ذکر است که علی‌رغم رشد چشمگیر و مستمر 170 درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال گذشته تاکنون، ارزش سهام مایکرواستراتژی بیش از دو برابر از این دارایی پیشی گرفته است و بر اساس داده های TradingView در طول سال گذشته 411 درصد افزایش داشته است.

با این حال، روز 27 دسامبر (6 دی)، این شرکت اعلام کرد 14620 واحد بیت کوین دیگر را به قیمت 615 میلیون دلار خریداری کرده است. با این خرید، مجموع دارایی بیت کوین مایکرواستراتژی به رقم خیره کننده 189150 بیت کوین افزایش یافت که با قیمت فعلی، بالغ بر 8.5 میلیارد دلار ارزش دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array