به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بسیاری سال 2023 را سال هوش مصنوعی نامیده‌اند، زیرا سرعت پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال جاری بسیار سریع بوده و این برای برخی نگران‌کننده است.

با این حال، یک مطالعه جدید تأیید می‌کند که ترس مانع پیشرفت افراد از طریق هوش مصنوعی نشد. طبق آخرین نظرسنجی یک شرکت تولید محتوای آنلاین (Writerbuddy.ai)، ChatGPT با بیش از 14 میلیارد بازدید بین سپتامبر 2022 و آگوست 2023، محبوب‌ترین ابزار هوش مصنوعی مولد در جهان است.

Writerbuddy بیش از 3000 ابزار هوش مصنوعی را با استفاده از یک نرم افزار محبوب سئو (SEMrush) تجزیه و تحلیل کرد تا ابزارهای پرکاربرد سال 2023 را مشخص کند. در مجموع، 50 ابزار برتر هوش مصنوعی بیش از 24 میلیارد بازدید را به خود جلب کردند که بیشتر کاربران آنها مرد بودند.

در اینجا 10 ابزار برتر هوش مصنوعی بر اساس رتبه‌بندی آورده شده است:

1. ChatGPT

دسته ابزار: ربات چت هوش مصنوعی

مجموع بازدید: 14.6B

2. Character.ai

دسته ابزار: ربات چت هوش مصنوعی

مجموع بازدید: 3.8 میلیارد

3. Quillbot

دسته ابزار: نویسنده (AI Writing)

مجموع بازدید: 1.1 میلیارد

4. Midjourney

دسته ابزار: تولید کننده عکس (Image Generator)

مجموع بازدید: 500.4 میلیون

5. Hugging Face

دسته ابزار: علم داده

مجموع بازدید: 316.6 میلیون

6. Bard

دسته ابزار: ربات چت هوش مصنوعی

مجموع بازدید: 241.6 میلیون

7. NovelAI

دسته ابزار: نویسنده (AI Writing)

مجموع بازدید: 238.7 میلیون

8. Capcut

دسته ابزار: تولید کننده ویدیو (Video Generator)

مجموع بازدید: 203.8 میلیون

9. Janitor AI

دسته ابزار: ربات چت هوش مصنوعی

مجموع بازدید: 192.4 میلیون

10. Civitai

دسته ابزار: تولیدکننده عکس (Image Generator)

مجموع بازدید: 177.2 میلیون

ChatGPT در سال جاری (2023) اخبار منفی زیادی داشت، از تغییر سم آلتمن تا پیشرفت‌های بالقوه مضر هوش مصنوعی، اما مردم همچنان از این ابزار مولد استفاده می‌کنند. این ربات پیشرو در صنعت می‌تواند مجموعه‌ای از وظایف را انجام دهد که از برنامه‌ریزی هفتگی دقیق تا نوشتن یک رزومه خوب را شامل می‌شود.

سایر ابزارهای مولد موجود در این لیست، مانند Bard و Quillbot Google، قابلیت‌های مشابهی دارند، زیرا می‌توانند متن را خلاصه و بازنویسی کنند، اما هنوز به محبوبیت چت ربات Open AI نرسیده‌اند. ابزارهایی مانند Character.ai و Novel.ai توسط بسیاری به عنوان همراهان مجازی استفاده می‌شوند.

به گفته «سوزان گونزالس» بنیانگذار و مدیر عامل یک سازمان غیرانتفاعی که مهارت‌های هوش مصنوعی را به مردم می‌آموزد (AIandYou)، اگر از هوش مصنوعی فقط برای مقاصد سرگرمی استفاده می‌کنید، ممکن است فرصت کسب درآمد بدون شغل یا مدرک دانشگاهی را از دست بدهید.

«گونزالس» در ماه جولای به CNBC گفت: ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به بهبود کسب و کار، بهبود مدیریت، تجزیه و تحلیل رفتار مشتری یا به دست آوردن هوش رقابتی کمک کنند. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند تا تلاش‌های بازاریابی و تبلیغات خود را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند. آنها می‌توانند فرصت‌های درآمدی جدید را با این ابزار قدرتمند شناسایی کنند.

در نهایت اگر به دنبال یک شغل جانبی مانند تدریس خصوصی هستید، هوش مصنوعی می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

گونزالس گفت: فرصت‌های یادگیری آنلاین زیادی برای درک نحوه عملکرد هوش مصنوعی وجود دارد، که می‌تواند به شخص کمک کند تا یک معلم هوش مصنوعی شود و یا آموزش‌های هوش مصنوعی را برای انتقال آن به نسل بعدی یاد بگیرد.

منبع: cnbc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array