به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، استارتاپ Quantexa، یک استارتاپ لندنی متخصص در زمینه هوش تصمیم‌گیری (decision Intelligence – DI) برای بخش‌های عمومی و خصوصی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق به جذب سرمایه 129 میلیون دلاری شده‌است. با ارزش کل 1.8 میلیارد دلاری، این سرمایه‌گذاری کلان استارتاپ Quantexa را به یک استارتاپ یونیکورن تبدیل می‌کند.

جلسه سرمایه‌گذاری با هدایت موسسه GIC از سرمایه‌گذاران جهانی و سرمایه‌گذاران پیشین از جمله Warburg Pincus، Dawn Capital، Evolution Equity Partners، HSBC، BNY Mellon، ABN AMRO و AlboinVC انجام شد.

این سرمایه‌گذاری کلان، اولین سرمایه‌گذاری پس از جذب سرمایه 153 میلیون دلاری توسط Warburg Pincus در اوخر سال 2021 بود. با تزریق این سرمایه، استارتاپ Quantexa قصد دارد روند صعودی بیزینس خود را ادامه دهد و برای مشتریان فعلی خود خدمت‌رسانی باکیفیت‌تری ارائه دهد و در بازار هوش تصمیم‌گیری بهتر عمل کند.

در حال حاضر شرایط بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی به دلیل بحران‌های اقتصادی به‌وجود آمده بسیار سخت است، اما استارتاپ Quantexa در همین مدت رشد چشم‌گیری داشته است. سود بازگشتی سالانه (Annual Recurring Revenue – ARR) استارتاپ Quantexa از زمان سرمایه‌گذاری قبلی تا کنون حدوداً 100 درصد افزایش یافته‌است.
روش محاسبه ARR روشی است برای تخمین میزان رشد و سوددهی  کسب‌وکارهایی که خدمات خود را به صورت اشتراکی ارائه می‌دهند.
علاوه‌بر‌ این، استارتاپ Quantexa در همه جوانب شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای بوده‌است، از جمله رشد صعودی 180 درصدی ARR در آمریکای شمالی.

 

استارتاپ

 

تلاش استارتاپ Quantexa برای توسعه کسب‌وکار خود در سراسر دنیا، منجر به افزایش تعداد کارکنان این استارتاپ از 500 به 650 نفر در سال گذشته شده‌است. این استارتاپ در نوامبر سال 2022، دفاتر کار جدیدی در نیویورک، امارات متحده، آمستردام و یک مرکز تکنولوژی و تحلیل جدید در اسپانیا دایر کرد.
با دریافت این سرمایه کلان، استارتاپ Quantexa  قادر است حضور جهانی خود را پررنگ‌تر سازد و در استعدادهای کم‌یاب بیشتری سرمایه‌گذاری کند‌.

به‌عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های آینده استارتاپ Quantexa، این کمپانی قصد دارد در زمینه‌های مختلفی از جمله تحلیل داده‌ها‌، ماشین‌لرنینگ‌، پردارش زبان طبیعی و هوش مصنوعی عملکرد خود را ارتقا دهد.

به گفته مدیرعامل Quantexa، ویشال ماریا، این سرمایه کلان باعث تسهیل و افرایش سرعت در بسیاری از پروژه‌های این مجموعه شده است‌‌‌. او در ادامه گفت: “جذب این سرمایه به ما در مسیر توسعه نر‌م‌افزار جهانی خود و اثبات کسب‌وکارمان به‌عنوان یکی از پیشروترین برندها در زمینه هوش تصمیم‌گیری کمک می‌کند. در چنین شرایط اقتصادی بحرانی‌ای‌، Quantexa توانست نرخ بهره‌وری و سوددهی خود را افزایش دهد. این تزریق سرمایه به ما در مسیر نوآوری‌، تنوع‌بخشی، توسعه و ایجاد فرصت‌های بهتر در آینده کمک خواهد کرد.”

فارغ از رشد چشمگیر و فوق العاده‌اش، استارتاپ Quantexa در سال جاری میلادی با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد. با عدم ثبات وضعیت اقتصادی در حال حاضر‌، هنوز مشخص نیست که این کمپانی بتواند با موفقیت در مسیر پیشرفت پیش‌روی کند و از دستاوردهای خود محافظت کند.
علاوه‌ بر این، رقابت در عرصه هوش تصمیم‌گیری بسیار زیاد است و باید دید که استارتاپ Quantexa قصد دارد چگونه خودش را از دیگر رقبا متمایز کند.

 

منبع: techfundingnews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array