به گزارش ایران دکونومی، «رصتا» مخفف رسانه‌های صوت و تصویر ایران است. نمایشگاه اولین بار در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. امسال (1402) دومین نمایشگاه «رصتا» از ۱۰ تا ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) با هدف معرفی دستاوردهای سکوهای صوت‌ و تصویر فراگیر به عموم مردم، ایجاد زمینه تعامل سکوها با یکدیگر با هدف گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها و تعریف همکاری‌های مشترک میان سازمان‌های دولتی، سازمان صداوسیما، شبکه‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی برگزار خواهد شد.

«سعید مقیسه» رئیس تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، درباره اهداف نمایشگاه «رصتا» 1402 عنوان کرد: «هدف ما، ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالین و ذی‌نفعان و حمایت کنندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است. حمایت مادی و معنوی از این رسانه‌ها نیز هدف دیگری است که دنبال خواهد شد. ایجاد فرصت برای توسعه رسانه‌های مربوطه، انتقال تجربه بین سکوها، برقراری امکان ارتباط مستقیم مخاطبان با مسئولان و متخصصان رسانه‌ها از دیگر اهداف این دوره است.»

رئیس ساترا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ سکو از ساترا مجوز گرفته‌اند، اذعان داشت: «حدود ۱۵۰ سکو برای حضور در «رصتا» ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۳۲ سکو از سکوهای دارای مجوز هستند و حدود ۲۰ غرفه هم به شرکت‌های حمایت‌گر مثل اپراتورها اختصاص داده شده است.»

رئیس سازمان تنظیم و مقرارات رسانه‌های فراگیر تصریح کرد: «از بین ۴۲۳ سکوی دارای مجوز از ساترا، تعدادی حائز شرایط شرکت در نمایشگاه نیستند چون فعالیت‌شان باید از یک حدی بیشتر باشد. اما از بین سکوهای دارای شرایط ۱۳۵ سکو ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین حدود ۸۰ شرکتی که به صنایع مرتبط با رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مرتبط هستند، واحدهای سازمان صداوسیما، مراکز استان‌ها، شرکت‌های وابسته به صداوسیما، واحدهای مختلف ساترا و برخی نهادها و دستگاه های مرتبط از جمله شرکت‌کنندکان این دوره هستند.»

مقیسه در پایان تأکید کرد: «طی یک سال و نیم گذشته تعداد سکوها بیش از ۲ برابر شده‌اند، یعنی اگر تا سال گذشته ۲۰۰ سکو مجوز داشتند، در حال حاضر ۴۰۰ سکو دارای مجوز از ساترا هستند. البته ممکن است تا آخر امسال ۱۰۰ مجوز دیگر نیز صادر شود. قسمتی از آنها سکوهایی هستند که تازه فعالیت‌شان را شروع کرده‌اند و این بیانگر استقبال فعالان رسانه از کارآفرینی رسانه‌ای و فعالیت در فضای مجازی است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array