به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار فارکس (ارز) بزرگترین بازار مالی در سطح جهان است و ارزش حجم معاملات روزانه تقریباً 5.1 تریلیون دلار برآورد شده است. صندوق‌های تامینی، بانک‌ها و سایر شرکت‌های مالی بزرگ و معامله‌گران عمده در بازار فارکس فعالیت دارند. معمولاً بازار فارکس در تمام 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته، از دوشنبه شروع و در روز جمعه بسته می‌شود.

شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته برای بازار فارکس است. زمانی که حجم معاملات به دلیل تعطیلات کم باشد، معاملات خارج از بازار می‌تواند باعث تغییرات در نرخ ارز با نوسانات محسوس شود. علاوه بر تعطیلات آخر هفته، سایر تعطیلات رسمی بر بازار فارکس تأثیر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به تعطیلات کریسمس، شب سال نو و روز شکرگزاری اشاره نمود.

جدول زمان بندی روند معاملات فارکس در اواخر ماه دسامبر و اوایل ژانویه ۲۰۲۴

در سطح بین‌المللی، بازار فارکس را می‌توان به چهار منطقه جغرافیایی طبقه‌بندی کرد: آسیا، آمریکا، اروپا و اقیانوس آرام. مرکز مالی هر منطقه یک شهر است و زمان انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی آن نیز مشخص است. اکثر مردم بر این باورند که بازار فارکس در آخر هفته تعطیل است. جالب است که بدانید، فقط برای معامله‌گران خرده فروشی بازار بسته است. بازار به روی بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف و سازمان‌های مرتبط همیشه باز است.

آیا بازار فارکس در ماه دسامبر بسته می‌شود؟

بازار فارکس رسماً در روز کریسمس (25 دسامبر) و روز سال نو (1 ژانویه) بسته می‌شود. دفتر مرکزی بازار فارکس عمدتاً در لندن، نیویورک و اتحادیه اروپا قرار دارد و همه این کارگزاران روز کریسمس و سال نو را جشن می‌گیرند.

بازار فارکس در کریسمس

در کریسمس و سال نو، بازار فارکس تغییر قابل‌توجهی در نقدینگی را تجربه خواهد کرد که به‌جز حجم پایین معاملات و نوسانات، بر بازار باز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. در نتیجه، باز شدن بازار فارکس پس از تعطیلات غربی می‌تواند بسیار غیرقابل پیش‌بینی باشد و حتی روندهای قابل توجهی را می‌تواند تغییر دهد.

چند نکته در خصوص تعطیلات بازار فارکس

  • بیشتر بروکرهای فارکس در تعطیلات کریسمس، تعطیل هستند، اما ساعت فعالیت برخی بروکرهایی که در تعطیلات رسمی فعالیت دارند، ممکن است تغییر کند.
  • در طی تعطیلات کریسمس، بروکرها معمولاً درخواست‌های واریز و برداشت را انجام نمی‌دهند؛ بنابراین، شارژ / برداشت از حساب میسر نیست.
  • بازار فارکس، به دلیل تعطیلات کریسمس، و حتی چند روز بعد از تعطیلات شرایط خاصی را تجربه می‌کند. ریسک معامله کردن بالا است و احتمال هر پیشامدی وجود دارد. توصیه می‌شود چند روز بعد از پایان تعطیلات به معامله کردن بپردازید.
  • در ایام تعطیل اخبار را رصد کنید؛ چراکه ممکن است خبر مهمی منتشر شود که بعداً تاثیر خود را در فارکس بگذارد.

منبع: forex.in.rs

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array