به گزارش ایران دکونومی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در خصوص نامه اپراتورهای اینترنت اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع بوده و هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند. در طی یکسال گذشته، پاسخ وزیر ارتباطات در خصوص افزایش تعرفه «بررسی موضوع» بوده است.

زارع‌پور در گفتگو با ایلنا، در این خصوص گفت: «در این مورد هنوز تصمیمی گرفته نشده، اما خط قرمز ما کیفیت است؛ هر چیزی که سبب کاهش کیفیت شود، ما حتماً برایش تدبیر می‌‌اندیشیم.»

وی باور دارد که اپراتورها استدلال کرده‌اند که با این تعرفه ها قادر به توسعه خدمات خود نیستند، او در این خصوص اذعان داشت: «ما درحال‌حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.»

خدمات هوشمند تعرفه اینترنت

وزیر ارتباطات، اردیبهشت امسال نیز در حاشیه نشست هیئت دولت گفت موضوع افزایش قیمت اینترنت در حال بررسی است.

اپراتورهای اینترنت با شکایت از عدم افزایش تعرفه اینترنت طی ۵ سال گذشته، خواهان افزایش تعرفه‌ ها شدند. آنها با بیان اینکه نسبت تعرفه اینترنت به قدرت خرید در کشورهای پیرامون، چندین برابر در ایران است، به طور رسمی از رئیس جمهور خواستند تا تعرفه بسته‌های دیتا همراه بالاتر از دو گیگابایت، صد درصد افزایش یابد.

به گفته آن‌ها، نیمی از مردم شامل اقشار کم برخوردار، ماهانه مصرفی کمتر از دو گیگابایت در ماه برای خدمات دیتای همراه دارند. آنها همچنین به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند در صورت موافقت با افزایش تعرفه، برای حمایت از اقشار کم برخوردار امکان ارائه بسته های رایگان و ارزان قیمت برای این قشر از کاربران با هماهنگی و مدیریت دولت محترم فراهم است.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array