به گزارش ایران دکونومی، چند سالی است که حوزه کلود کامپیوتینگ (خدمات ابری) نه تنها جای خود را بین کاربران مختلف و سازمان‌ها باز کرده است، بلکه به بخش جدا نشدنی بسیاری از کسب‌وکارها بدل شده است. سرورهای ابرزس اکنون در شهرهای مختلف ایران و جهان پراکنده شده و درحال سرویس‌دهی به کاربرانی از نقاط مختلف دنیاست. ابرزس خدمات خود را به شرح زیر ارائه می‌دهد:

خدمات ابری ابرزس

ابرزس در سالی که گذشت رشد تعداد مشتریان ٣.٤ برابری را تجربه کرده است و اکنون این تعداد به بیش از ١٩ هزار مشتری فعال ﻣﯽرسد که شامل کسب‌وکارهای شخصی، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ است.

توسعه ابرزس

در سالی که گذشت، تیم پشتیبانی این شرکت با رشد ۶۰درصدی مواجه شده و این مسئله بهبود رضایت مشتریان را تا ۱۴درصد افزایش داده است. همچنین زمان پاسخگویی به مشتریان در ابرزس ۲۰درصد کاهش داشته است.

ابرزس

همچنین در یک سال گذشته ابرزس ۱۰ پاپ سایت جدید در ایران و جهان راه‌اندازی کرد و تعداد کل پاپ‌سایت‌ها، به ۴۱ عدد رسید. در این مدت همچنین میزان منابع را تا ۴.۵ برابر افزایش داد تا پاسخگوی نیاز کاربران و افزایش ۵.۲ برابری تعداد ماشین‌های مجازی باشد.

در سالی که گذشت یکی از تمرکزهای ابرزس، بهبود کیفیت و سرعت زیرساخت‌های ابری بود. در این راستا سرعت شبکه، استوریج، رم و CPU به ترتیب زیر افزایش یافت.

ابرزس ابری

بالاترین آپ‌تایم

بسته به سطوح کیفیت سرویس ابرزس، تضمین آپتایم ۹۹.۰۰ تا ۹۹.۹۹ درصد را به مشتریان ارائه داده است. در سال گذشته برخی از کاربران، آپتایم ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند. میانگین آپتایم سرویس‌ها در کل سال ۹۹.۹۸ درصد و کمترین آپتایم در بین سرویس‌ها ۹۹.۰۵ درصد بود.

ابرزس ابری

مشتریان ابرزس

عمده مشتریان در بازه سنی ٢۵ تا ٣٤ سال هستند و همین بازه سنی، بیشـتر از رده‌های سنی بــرای سرویس‌های ابری هزینه ﻣﯽکنند.

ابرزس ابری

همچنین در سال گذشته، کاربران سرویس‌های زیرساخت زس تمایل بیشتری به سمت سرور ابری داشته‌اند و بیشتر مشتریان دیتاسنتر ابری را سازمان‌ها تشکیل داده‌اند و کاربران غیر سازمانی عمدتاً در پی استفاده از سرور ابری بودند.

ابری ابرزس

سامانه‌های امدادی، خرید خودرو و خدمات بانکی و بازار سرمایه، پر ترافیک‌ترین سامانه‌ها بودند و بیشترین حوزه فعالیت مشتریان سازمانی ابرزس، آی‌تی، سرویس‌های مالی، بیمه، سلامت و… بوده‌اند.

ابرزس ابری

وضعیت ترافیک

کمترین ساعات ترافیک شبکه ابرزس در سال ۱۴۰۱ در ساعات ۴:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح رقم خورد و بیشترین ترافیک مربوط به ساعات ۱۵:۰۰ تا ۱۵:۳۰ بود.

ابرزس ابری

کاربران چه چالش‌هایی داشتند؟

ابرزس در نظرسنجی‌های خود از کاربران در مورد چالش‌هایی که در استفاده از سرویس‌ها با آن مواجه بودند سوال کرد. از دید کاربران بیشترین چالش‌ها مربوط به کیفیت شبکه و کمترین آن افزایش قیمت بوده است.

چالش ابری ابرزس

کانال یوتیوب ایران‌دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array