به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انتظار می‌رود اپلیکیشن «همه‌کاره» ایلان ماسک یعنی ایکس (X) اواسط سال ۲۰۲۴ خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای را در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کند. علیرغم گمانه‌زنی‌های فراوان پیرامون اضافه شدن رمزارزها به این سرویس، این مبحث همچنان در حد حدس و گمان باقی مانده است و ایکس رسماً اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است.

ماسک در گفتگو با کتی وود (Cathie Wood) از شرکت آرک اینوست (ARK Invest) گفت که انتظار دارد خدمات پرداخت این شبکه اجتماعی تا “اواسط سال آینده” به طور کامل راه‌اندازی شود. وی تائید کرد که این سرویس فعلاً در انتظار دریافت تاییدیه برای چندین درخواست مجوز انتقال پول است.

ماسک اظهار داشت که وی امیدوار بوده است سرویس پرداخت‌ها خیلی زودتر از این روی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی او راه‌اندازی شود، اما ظاهراً فرآیندهای بوروکراتیک آن را تحت فشار قرار داده بود.

در همین حال، بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال همچنان امیدوار هستند که ماسک یکی از ارزهای رمزپایه مورد علاقه خود از جمله دوج کوین (DOGE) و بیت کوین (BTC) را به عنوان بخشی از سیستم پرداخت، در این سرویس ادغام کند.

موضع ایلان ماسک در برابر افزودن ارزهای دیجیتال به سیستم پرداخت ایکس

با این حال، مدیرعامل تسلا هرگز این موضوع را تایید نکرده است، حتی به نظر می‌رسد پس از این اظهارات وی که دیگر «به سختی» زمانی را صرف فکر کردن به دارایی‌های دیجیتال می‌کند، شور و شوق مرتبط با ارزهای دیجیتال میان او و طرفدارانش به‌شدت کاهش یافته است.

لازم به یادآوری است که ماسک در پاسخ به سوالی که توسط پروژه هوش مصنوعی خودش یعنی گروک (Grok) نوشته شده بود، گفته است: “من زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد ارزهای دیجیتال نمی‌کنم.”

علی‌رغم بی‌تفاوتی جدید و ظاهری ماسک نسبت به ارزهای دیجیتال، تسلا همچنان حدود 148 میلیون دلار بیت‌کوین در ترازنامه خود دارد، در حالی که این سازنده خودروهای برقی، به مشتریان خود اجازه می‌دهد کالاهای فروشگاه تسلا را به وسیله دوج کوین (DOGE) خریداری کنند.

اسکرین شات توضیحات تسلا ایلان ماسک درباره دوج کوین
صفحه سوالات متداول در وبسایت رسمی تسلا و توضیحات آن درباره دوج کوین (DOGE)؛ منبع: تسلا

گزارش‌ها در سال 2022 همچنین حاکی از آن است که شرکت ساخت تونل ماسک، تحت عنوان The Boring Company (TBC) به مشتریانش اجازه داده است با استفاده از دوج کوین (DOGE) هزینه استفاده از سیستم حمل و نقل لاس وگاس را پرداخت کنند.

با این حال، ماسک قبلاً توضیح داده است که پول و دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان یک «پایگاه داده برای تخصیص منابع» در نظر می‌گیرد و اضافه کرد که تا زمانی که دست‌اندرکاران دولتی سعی نکنند ارزهای فیات را از طریق دستکاری در عرضه متزلزل نمایند، این دارایی «به واقع دارایی خوب است».

آنچه مشخص است، اگر روند پذیرش دوج کوین در سرویس‌های مختلف تحت نظارت ماسک در این مورد نیز اتفاق بیفتد و رویای دیرینه طرفداران این رمزارز به واقعیت تبدیل شود، بدون شک زمینه برای رشد انفجاری آن فراهم خواهد شد و این دارایی در سال جدید مسیر رشد پایداری را در پیش خواهد گرفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array