به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار طلا از گزارش تورم تأثیر اندکی گرفت و نزولی باقی ماند. گزارش تورم حاکی از افزایش نرخ بهره در ماه مارس با حفظ موضع جنگ‌طلبانه فدرال رزرو است.
معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با صبر و حوصله منتظر گزارش تورم بودند، تا اطلاعاتی در مورد اینکه آیا فدرال رزرو سیاست پولی فعلی خود را حفظ خواهد کرد یا نه، اطلاعاتی به دست آورند. گزارش تورم بسیار نزدیک به برآوردها بود و نشان داد که تورم همچنان در حال کاهش است. با این حال، افزایش تورم کل به میزان 0.5 درصد، بزرگترین افزایش ماه به ماه از ژوئن 2022 بوده است.

این گزارش نشان داد که تورم کل (شامل هزینه‌های انرژی و مواد غذایی) برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافته است. آمار تورم ژانویه به 6.4 درصد در سال گذشته رسید که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزایش داشت.
به نظر می‌رسد که بزرگترین برداشت از گزارش امروز این بود که وقتی با آخرین گزارش مشاغل که بسیار قوی بود ترکیب و در نظر گرفته شود، این تصور را به وجود می‌آورد که فدرال رزرو موضع پولی تهاجمی خود را حفظ خواهد کرد، زیرا گزارش امروز و گزارش مشاغل هفته گذشته نشان می‌دهد که اقتصاد سیر عادی خود را طی کرده و می‌تواند افزایش نرخ‌های اخیر فدرال رزرو را مدیریت کند.

طلا

برخی از تحلیلگران معتقدند که به‌زودی کاهش تورم دشوارتر از گذشته خواهد شد.

این تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در برخی مواقع فشارهای تورمی پایدارتر و مهار آن دشوارتر خواهد شد. مسئله دیگر این است که فدرال رزرو به تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند، زیرا دولت بودجه را تعیین می‌کند و با افزایش هزینه‌ها دولت و از سوی دیگر بدهی، به افزایش بدهی ملی ادامه می‌دهد.

به احتمال زیاد فدرال رزرو دوباره در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد

طبق گزارش فدواچ (FedWatch CME)، احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) 90 درصد است. یکی از نکات مثبت گزارش امروز این است که مشخص کرد که به احتمال زیاد فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را به میزان 25 واحد افزایش خواهد داد.

معاملات آتی طلا

بر اساس معاملات آتی طلا، فعال‌ترین قرارداد تحویل آوریل در حال حاضر با 1.30 دلار افزایش در کانال 1864.80 دلار به صورت ثابت معامله می‌شود. در بازار امروز ثابت بودن دلار نه به افزایش قیمت طلا کمکی کرد و نه مانع از حرکت آن شد.

اما حرکت صعودی کوچک طلا نشان می‌دهد که گزارش امروز به‌طور چشم‌گیری احساسات بازار طلا را تغییر نداده است. بازبینی گزارش تورم دسامبر تصویر و چشم‌انداز متفاوتی را نشان می‌دهد و این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا اعدادی که امروز منتشر شده‌اند، بازنگری مشابهی خواهند داشت یا خیر؟

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array