به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، برای تضمین موفقیت بیزینس خود، تیمتان باید شامل افرادی باشد که با مهارت‌های کلیدی خود به جلو سوق دادن همه‌چیز کمک کنند.
کارمندان باید برای رسیدگی به وظایف خود دارای ویژگی‌های خاصی باشند، همکاری خوبی با دیگر اعضای تیم داشته و درنهایت باعث رشد بیزینس شوند.

به‌عنوان یک کارفرما، باید از صلاحیت کارمندان خود اطمینان حاصل کنید. برای جذب کارمندان بااستعداد و منظم، باید دامنه جستجوی خود را به مهارت‌های خاصی محدود کنید.

 

 

تعریف مهارت قابل انتقال

مهارت‌های قابل انتقال، که به عنوان «مهارت‌های قابل حمل» نیز شناخته می‌شوند، ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند از یک شغل به شغل دیگر منتقل شوند. تاکید بر مهارت‌های قابل انتقال به ویژه هنگام تغییر شغل اهمیت بسیاری دارد.

این مهارت‌ها از ارزش بالایی در محیط‌های کار گوناگون برخوردار هستند و با رشد و پرورش آنها، موفقیت کارکنان و بیزینس خود را تا حدودی تضمین کرده‌اید.

در ادامه، هشت مهارت قابل انتقال‌ که بهتر است کارفرمایان در آگهی استخدام خود قید کنند را بررسی میکنیم.

1 – مهارت ارتباطات موثر

ارتباطات جلودار هر کسب‌وکاری محسوب می شود. کارمندان باید قابلیت اظهارنظر، تعامل و انجام وظیفه خود به‌درستی به‌عنوان بخشی از تیم را داشته باشند.
هنگام رویارویی و صحبت با کارمندان، باید مطمئن شوید که آنها بی هیج شک‌وشبهه‌ای متوجه همه‌چیز شده‌اند و به وظایف خود نیز آشنایی کامل دارند‌‌.
از قید کردن این مهارت در آگهی استخدام خود کوتاهی نکنید‌. پلتفرم Hiring People می‌تواند در تنظیم و تصحیح متن مناسب به کمک بیزینس شما بیاید. ارتباطات موثر باعث حفظ استحکام کمپانی‌ها می‌شود‌.

2 – مهارت مدیریت زمان

فارغ از اینکه آگهی استخدام چه عنوان شغلی‌ای را منتشر می‌کنید، داوطلبان باید از مهارت‌های فوق العاده مدیریت زمان برخوردار باشند. زیرا برای جذب رضایت مشتریان، کارمندان باید به‌جا و به‌موقع پروژه‌ها را تکمیل کرده و تحویل دهند.
در غیر این‌ صورت و در هنگام بروز هرگونه تاخیر احتمالی، ممکن است مشکلاتی برای کسب‌وکار شما به‌وجود آمده و به اعتبارتان آسیب بزند.
داوطلبانی که دارای مهارت‌های مدیریت زمان عالی هستند، باید در صدر لیست شما قرار گیرند.

اگر داوطلبان دارای چنین مهارت‌هایی بودند، می‌توانید از تشکیل تیمی متعهد و حرفه‌ای در اولویت‌بندی حجم کاری خود مطمئن باشید. قبل از انتشار آگهی استخدام، از لحاظ شدن این مورد مهم در متن آن اطمینان حاصل کنید.

 

مهارت

 

3 – مهارت حل مسئله

فارغ از اینکه چه مدتی است در بازار کار هستید و چقدر در زمینه کاری خود تجربه دارید، چالش‌ها و مشکلات همیشه راه خود را به مسیر شما باز خواهند کرد.

هنگام بروز مشکلات، کارفرمایان ترجیح می‌دهند اعضای تیم بتوانند مشکلات را به‌سرعت شناسایی کرده و برای آنها راه‌حل مناسبی بیابند. مهارت حل مسئلهدر کارجویان و کارکنان، مهارتی است که همه کارفرمایان به‌دنبال آن هستند.
آگاهی از اینکه تیم شما قادر است بدون معطلی مشکلات را شناسایی و حل کرده، باعث می‌شود پروژه‌ها به روال همیشگی جلو بروند.
داشتن کارمندانی که در شرایط سخت و بحرانی بتوانند به خود مسلط باشند نیز یک عامل حیاتی است. حتماً در آگهی استخدام خود ذکر کنید که به دنبال داوطلبانی هستید که از پس چنین شرایطی برمی‌آیند.

4 – مهارت با دقت گوش دادن

گوش شنوا بودن در برابر دیگران، یکی از مهارت‌های نرمی است که در هر کسب‌وکاری ضروری است.

چه در هنگام صحبت با دیگر کارکنان، چه با ارباب‌رجوع و چه با مشتریان، دانستن اینکه طرف مقابل کاملاً با دقت به شما گوش می‌کند، اهمیت زیادی دارد. با دقت گوش دادن، شامل دقت کافی به زبان بدن‌ و نشانه‌های غیر‌کلامی، و همچنین درک تاکیدات طرف مقابل است.
گوش دادن فعال و تمام‌وکمال توسط کارکنان، مهارتی است که همه کارفرمایان به آن احتیاج دارند.

 

در بخش دوم این مقاله، چهار مهارت باقی‌مانده شامل قابل اطمینان بودن – سخنرانی عمومی – مهارت رهبری و آگاهی تجاری را بررسی خواهیم کرد.

 

منبع: techround

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array