به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، غول سرمایه‌گذاری بلک‌راک (Blackrock ) سومین جلسه خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در یک هفته را برگزار کرده است که به طور بالقوه نشان‌دهنده مراحل نهایی، پیش از تصویب اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات متحده است. این جلسات قبل از تاریخ 8 تا 10 ژانویه برگزار می‌شوند که به عنوان زمان اعلام تصمیم نهایی SEC در مورد پرونده‌های مختلف ETF بیت کوین، از جمله iShares Bitcoin Trust اعلام شده است.

تایید قریب‌الوقوع ETF بیت کوین توسط SEC

در حالی که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کمیسیون می‌تواند همه پرونده‌ها را به طور همزمان به نتیجه برساند، برخی دیگر معتقدند که تایید احتمالی می‌تواند قبل از مهلت مقرر اتفاق بیفتد. مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال و مایک آلفرد (Mike Alfred)، کارآفرین شناخته شده، به اتفاق احتمال 98.7 درصد برای تایید ETF بیت کوین را قبل از 10 ژانویه پیش‌بینی کرده‌اند.

جلسه بلک‌راک و SEC

در همین حال چراغ سبز کمیسیون به این درخواست به صحت این احتمال افزوده است. تحلیلگران با استناد بر سه عامل ازجمله انطباق پرونده اصلاح‌شده بلک‌راک با  اولویت‌های SEC، برگزاری جلسات پی‌درپی میان کمیسیون و متقاضیان ETF بیت کوین و اذعان به تاثیرات حکم اخیر دادگاه مبنی بر تجدید نظر درمورد درخواست‌ها از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مدعی می‌شوند که تایید حداقل یکی از درخواست‌ها پیش از زمان اعلام شده انتظاری منطقی خواهد بود.

تاثیرات مستقیم راه‌اندازی یک ETF بیت کوین بر بازار کریپتو

در صورت تایید و راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس برای معاملات اسپات بیت کوین در ایالت متحده، بی‌تردید شاهد جهش در قیمت دارایی‌های دیجیتال و سرازیر شدن موجی از سرمایه به سمت این بازار خواهیم بود؛ چراکه می‌بینیم که تنها گمانه‌زنی‌ها و شایعات در این خصوص چگونه توانسته است طی یکی دو ماه گذشته احساسات حاکم بر بازار را تغییر داده و توجه سرمایه‌گذاران نهادی را به این کلاس دارایی جلب کند.

هرچند، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که هجوم ناگهانی سرمایه نهادی می‌تواند منجر به افزایش نوسانات و ناپایداری قیمت در کوتاه مدت شود، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال دریافت سودهای بالقوه خود خواهند بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array