به گزارش ایران دکونومی، در طی مجمع عمومی نصر و ارائه گزارش عملکرد، عده‌ای خواستار تعویق انتخابات مشاوران سازمان شدند که با آن موافقت نشد.

این جلسه مجمع عمومی عادی نوبت دوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بود که در ابتدای این مجمع، مسعود مرتضوی به عنوان رئیس برگزیده شد و مسعود معزی‌نیا، هدی حمزه‌لو و افشین نیکان نیز به عنوان دیگر اعضای هیئت رئیسه مجمع انتخاب شدند که نیکان در ادامه از حضور در هیئت رئیسه انصراف داد.

برخی از اعضای حاضر نصر تهران به عضویت ۵۰۰ عضو مشاور در سازمان در فاصله ۳ روز مانده به انتخابات اعتراض کردند. به گفته آن‌ها، دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای توانایی بررسی مدارک و صلاحیت این افراد را ندارد و عضویت آنها به نوعی مشکوک بوده‌ است.

آیدین عدالت، عضو هیئت مدیره دوره ششم نصر تهران و رئیس رسته سخت‌افزار از جمله افراد معترض بود که درخواست کرد انتخابات مشاوران عقب بیفتد. به باور وی، مدارکی از شیوه عضویت این افراد وجود دارد که بعد از انتخابات مشاوران، قطعاً می‌تواند منجر به باطل شدن آن شود، در ادامه افشین نیکان پس از شنیدن این انتقادات از هیئت رئیسه مجمع عمومی انصراف داد.

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نصر تهران نیز در پاسخ به این انتقادات، از عملکرد دبیرخانه دفاع کرد و گفت: «عدالت در این خصوص پیش‌داوری می‌کند، در حالی که این وظیفه بر عهده هیئت نظارت است؛ اگر هم خطایی رخ داده باشد در حدی نیست که در نتیجه انتخابات اثر بگذارد. بنده حاضرم دیتابیس سازمان را در اختیار همه قرار دهم تا شبهات در این خصوص برطرف شود.»

فرهاد کرم‌زاده، خزانه‌دار، در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مالی سازمان در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۲ ارائه داد. یکی از اعضای حقیقی سازمان نیز انتقاداتی در خصوص هزینه‌کرد مالی سازمان مطرح کرد که کرم‌زاده پاسخ این انتقادات را داد و تاکید کرد: «تمامی گزارش‌های مالی هیئت مدیره به تایید بازرس و حسابرس رسیده است.»

براساس تصمیم اعضای مجمع در این جلسه، ۱۵درصد به حق عضویت سالانه اعضا اضافه خواهد شد. همچنین بنا شد پیشنهادات در خصوص اصلاح آیین‌نامه‌ها، تجمیع شده تا در مجمع بعدی به آنها رسیدگی شود.

انتخابات دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه دارد.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array