به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، شرکت نیپون استیل (Nippon Steel) ژاپن با خرید فولاد آمریکا (US Steel) به ارزش 14.9 میلیارد دلار موافقت کرد.
یو اس استیل (US Steel)، نماد صنعتی شدن آمریکا بوده و زمانی بزرگترین شرکت روی کره زمین بود. این شرکت با واگذاری به شرکت نیپون استیل ژاپن به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ فولاد جهان موافقت و یک قرارداد 14.9 میلیارد دلاری امضا کرد.

این شرکت‌ها روز دوشنبه (27 آذر) معامله را اعلام کردند. Nippon Steel (چهارمین تولید کننده فولاد جهان) برای هر سهم US Steel حدود 55 دلار یا در کل 14.1میلیارد دلار به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. یو اس استیل گفت انتظار دارد این معامله در سه ماهه دوم یا سوم سال 2024 بسته شود و در حال حاضر در انتظار تایید سهامداران و دولت است.

قیمت خرید حدوداً 40 درصد بالاتر از ارزش سهام US Steel پیش از فروش و 57 درصد بالاتر از پیشنهاد خرید ماه جولای 2023 رقیب داخلی این شرکت (Cleveland-Cliffs Inc) است که رد شد. یو اس استیل قصد دارد پس از فروش، دفتر مرکزی خود را در پیتسبورگ نگه دارد، اما یکی از شرکت‌های تابعه نیپون استیل (Nippon Steel) مستقر در توکیو خواهد بود.

فولاد ایالات متحده که توسط اندرو کارنگی، جی پی مورگان و چارلز شواب در سال 1901 تأسیس شد، تقریباً دو سوم از تولید فلز ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم بیش از 340000 کارمند داشت که نقشی کلیدی در تسلط بر تولیدات دفاعی آمریکا داشت.

این شرکت در حال حاضر در میان فولادسازان آمریکا، پس از Nucor و Cleveland-Cliffs، رتبه 3 را دارد و حدود 22000 کارگر در آن مشغول به کار هستند. نیپون استیل حتی در صورت ترکیب با یو اس استیل، حدود 90 میلیون تن در سال فولاد تولید خواهد کرد؛ این در حالی است که رقیب چینی (China Baowu’s) 132 میلیون تن در سال فولاد تولید می‌کند.

فروش غول فولادسازی آمریکا (122 سال قدمت) در حالی صورت گرفت که قانون‌گذاران هر دو حزب سیاسی اصلی واشنگتن با آن مخالف بوده و قول داده‌اند که مانع از انجام آن شوند.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array