به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Lookonchain توجه فعالان بازار را به یک نهنگ اتریوم خفته جلب کرده است که پس از یک سال، دوباره به حرکت درآمده است. این نهنگ خفته اتریوم (ETH) در اقدامی غیرمنتظره بالغ بر 18865 واحد اتر (ETH) با ارزش تقریبی 42 میلیون DAI را از طریق چهار کیف پول جدید با میانگین قیمت 2229 دلار به فروش رسانده است.

در طول این هفته، شاهد بودیم که یک نهنگ خفته اتریوم دیگر نیز پس از بیش از سه سال عدم فعالیت، دوباره به زندگی بازگشته و مدت کوتاهی پس از آن، 5000 واحد اتر به ارزش حدود 11.3 میلیون دلار را به کوین بیس واریز کرد. هرچند باید در نظر داشت که فعالیت‌های یک یا دو نهنگ ممکن است نشانگر مجموع فعالیت نهنگ‌های اتریوم نباشد، ولی این از اهمیت اقدامات آنها و انجام چنین تراکنش‌های بزرگی کم نخواهد کرد.

ناگفته نماند که همزمان با فروش دارایی گسترده این هولدرهای بزرگ، چندین نهنگ دیگر در حال انباشت این دارایی هستند. علی مارتینز، تحلیلگر برجسته بازار کریپتو، در اظهارنظر اخیر خود گفته است که برخی از بزرگترین نهنگ‌های اتریوم طی یک هفته گذشته بیش از 100 هزار واحد ETH به ارزش 230 میلیون دلار خریداری کرده‌اند.

بررسی پرایس اکشن اتریوم (ETH) در بحبوحه فعالیت نهنگ‌ها

در زمان نگارش این مطلب، اتریوم، اولین آلتکوین بزرگ بازار، حدود 1.50 درصد در بازه زمانی 24 ساعته کاهش یافته و به مرز 2208 دلار رسیده است. بر اساس داده‌های IntoTheBlock، اتریوم اکنون در یک منطقه بحرانی بین حمایت 2216 دلار تا مقاومت 2302 دلار در نوسان است. نکته مهم اینجاست که بیش از 263550 آدرس در این محدوده نزدیک به 2.9 میلیون واحد اتر در اختیار دارند.

نمودار قیمت اتریوم پس از حرکات نهنگ ها

از طرف دیگر، سطوح 2332 دلار و 2403 دلار موانع میان‌مدت مهمی هستند که در مسیر افزایش قیمت اتریوم به 3000 دلار سر راه خریداران قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود حمایت کوتاه مدت 2127 دلار از سرعت حرکت گاوها بکاهد. طبق اعلام IntoTheBlock، کارمزد تراکنش‌های اتریوم در طول این هفته بالا بوده و همین امر بر عرضه آن تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر، طی هفت روز گذشته تقریباً 35000 واحد اتر در شبکه بلاکچین اتریوم سوزانده شده است تا از این طریق، الگوی انتشار خالص منفی این دارایی که از اوایل نوامبر آغاز شد، ادامه پیدا کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array