به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اتر برای اولین بار در بیش از هفت ماه گذشته، یک هفته قبل از فعال شدن برداشت‌های سهام یا همان استیکینگ در بروز رسانی اصلی بعدی، از 1900 دلار عبور کرده است.

داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد آخرین باری که اتر بیش از 1900 دلار قرار گرفت، در 16 آگوست 2022 (25 مرداد 1401)، در بحبوحه فروش گسترده‌ ارزهای دیجیتال، زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده در حال افزایش نرخ وجوه فدرال با سرعتی بی‌سابقه برای مبارزه با تورم بود.

هارد فورک اتریوم شانگهای که قرار است در 12 آوریل (23 فروردین 1402) رخ دهد، پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP)-4895 را اجرا خواهد کرد که به اعتبارسنج‌ها و سهامداران اجازه می‌دهد اتر استیک شده را از زنجیره بیکن (Beacon) خارج کنند. علاوه بر EIP‌های دیگر، با هدف کمک به افزایش سرعت تراکنش در حین کاهش هزینه‌های معاملاتی صورت می‌گیرد.

خوب، بیایید در مورد ارتقای اتریوم شانگهای صحبت کنیم! این یک هارد فورک برنامه ریزی شده است که در مارس 2023 (اسفند 1401) رخ می‌دهد. استیکرها و اعتباردهندگان می‌توانند اتر استیک شده را از زنجیره بیکن خارج کنند. تقریباً 16 میلیون اتر استیک شده برای برداشت در دسترس خواهد بود.
— برانیمیر استویانوویچ (@branelost) 4 آوریل 2023 (15 فروردین 1402)

افزایش اخیر قیمت می‌تواند ناشی از انتظاراتی باشد که فدرال رزرو ممکن است تلاش‌های خود را برای انقباض کاهش دهد زیرا افزایش نرخ بهره باعث ایجاد شکاف در صنعت بانکداری جهانی می‌شود یا افزایش تقاضا برای اتر، با توجه به اینکه قرار است استیکینگ انعطاف‌پذیرتر باشد، ایجاد کند.

شانگهای

به گفته تریدینگ ویو (TradingView)، در حالی که بیت کوین اخیراً افزایش هایی را نیز ثبت کرده است، ETH/BTC – جفت ارز معاملاتی که قیمت اتر را با بیت کوین مقایسه می کند نیز شاهد رشد بوده است. در هفته گذشته نزدیک به 3٪ افزایش یافته است که نشان می‌دهد هر دو عامل ممکن است در رشد قیمت اتر نقش داشته باشند.

شانگهای به فورک سمت کلاینت لایه اجرا اشاره دارد و کپلا (Capella) نام ارتقاء در سمت کلاینت لایه توافق است که قرار است کمی بعد از شانگهای در 12 آوریل اجرا شود.

لایه اجرا جایی است که تمام قراردادهای هوشمند و قوانین پروتکل در آن قرار دارند، در حالی که لایه اجماع تضمین می‌کند که تمام اعتبار سنج شبکه از این قوانین پیروی می‌کنند.

شایان ذکر است که قیمت اتر پس از اجرای ارتقاء مرج (Merge) در 15 سپتامبر 2022 (24 شهریور 1401) به شدت کاهش یافت، طبق گفته کوین مارکت کپ، در یک هفته کمتر از یک چهارم ارزش خود را از دست داد.

علیرغم اینکه برخی از تحلیلگران و معامله‌گران پیشنهاد می‌کنند که باز کردن قفل اترهای استیک شده فشار فروش را ایجاد می‌کند، آنچه پس از بروزرسانی‌های شانگهای و کپلا رخ می‌دهد حدس و گمان است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array