به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای IntoTheBlock، تعداد تراکنش‌های بزرگ کاردانو (ADA) توسط نهنگ‌ها، طی یکی دو روز گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته و از مرز 1.5 میلیارد دلار عبور کرده است. افزایش قابل توجه این معاملات که ارزش هر کدام حداقل به 100 هزار دلار می‌رسد، باعث شد حجم کل معاملات انجام شده در این شبکه بلاکچین از 17.96 میلیارد دلار به 19.47 میلیارد دلار برسد.

این افزایش چشمگیر علاقه نهنگ‌ها به رمزارز کاردانو (ADA) با عملکرد استثنایی قیمت این دارایی در ارتباط است. از ابتدای ماه دسامبر، ارزش ADA رشد قابل توجهی را تجربه کرده و با جهشی بالغ بر 63٪ تا سقف 0.64 دلار رسید. در حال حاضر کاردانو با اندکی اصلاح با قیمت 0.6389 دلار ترید می‌شود.

در واقع، بعد از اینکه اوایل هفته جاری قیمت کاردانو تا مرز 55 سنت افت پیدا کرد، در روند بازگشت، شاهد یک شکست مقاومتی مهم در سطوح کلیدی این رمزارز بودیم. در صورتی که شرایط بازار به‌گونه‌ای مطلوب مهیا شود، سطوح کلیدی 0.737 دلار و 0.87 دلار هدف بعدی قیمت خواهند بود.

نمودار هفتگی کاردانو (ADA)؛ منبع: coinmarketcap
نمودار هفتگی کاردانو (ADA)؛ منبع: coinmarketcap

نهنگ‌ها در حال بلعیدن دوج کوین (DOGE)

در بحبوحه بازار رو به رشد اکثر ارزهای دیجیتال، علاوه بر کاردانو توجه نهنگ‌ها نسبت به میم کوین دوج کوین (DOGE) نیز افزایش ملموسی داشته است. به عبارت دیگر، هولدرهای بزرگ دوج کوین به جای فروش دارایی خود، کوین‌های بیشتری می‌خرند و در این مدت محدود، بیش از 127 میلیون دلار به سرمایه خود اضافه کرده‌اند.

بر اساس گزارش IntoTheBlock، روز سه شنبه نهنگ‌ها بیش از 1.32 میلیارد توکن DOGE را انباشت کردند که ارزش آن به حدود 127 میلیون دلار می‌رسد. این تراکنش‌های بزرگ معمولاً با هر بار اصلاح قیمت جهش زیادی را تجربه می‌کنند. درواقع، این طور به نظر می‌رسد که این نهنگ‌ها منتظر افزایش بیشتر قیمت این دارایی هستند و خود را برای رکوردهای تازه آماده می‌کنند.

تاثیر نهنگ ها بر نمودار دوج کوین
نمودار هفتگی دوج کوین (DOGE)؛ منبع: coinmarketcap

روزهای آخر هفته، قیمت دوج کوین به آستانه 0.10 دلار رسید، ولی از آن زمان در فاز تحکیم، در محدوده 0.097 دلار در حال نوسان است، همین اصلاح قیمت فرصت خرید خوبی را برای نهنگ‌هایی فراهم کرد که انتظار دارند قیمت این دارایی دوباره به سطوح قبلی برگردد. از سوی دیگر، هجوم ناگهانی نهنگ‌ها این نگرانی را نیز به وجود می‌آورد که با رسیدن قیمت به سطوحی مشخص، همین فشار خرید به فشار فروش تبدیل شود و این سرمایه‌گذاران بزرگ تصمیم بگیرند یکباره دارایی خود را در سود بفروشند. بنابراین، ممکن است یک فروش عمده برای پایان سال 2023 نیز قریب‌الوقوع باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: watcher.guru

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array