به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت ماراتون دیجیتال (Marathon Digital)، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ماینینگ رمزارزها اعلام کرده است که در سه ماهه اول سال 2023، به رکورد استخراج 2195 واحد بیت کوین رسیده و دارایی خود را به 11466 واحد بیت کوین (با ارزشی بیش از 321 میلیون دلار با قیمت فعلی) افزایش داده است.

این نتیجه مثبت در ابتدای سال جاری، با عملکرد مشاهده شده در سال قبل در تضاد است. ظرفیت استخراج این شرکت به دلیل طوفان عظیم تابستان گذشته شدیداً کاهش یافته بود.

فرِد تیل (Fred Thiel) رئیس و مدیر عامل ماراتون دیجیتال گفته است که رکورد تولید 2195 بیت کوین (BTC) در سه ماهه نخست امسال، در مقایسه با 1259 بیت کوین در مدت مشابه سال قبل و 1562 واحد بیت کوین سه ماهه آخر سال 2022 ، موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

این اتفاق به این شرکت کمک کرده است تا هش ریت خود را به 11.5 اگزاهش افزایش دهد که 64 درصد افزایش در مقایسه با 7.0 اگزاهش پایان سال گذشته را نشان می‌دهد. هدف این شرکت این است که تا اواسط سال 2023 با استقرار تجهیزات خریداری شده، هش ریت خود را به 23 اگزهش برساند. وی افزود:

«در طول سه ماهه اول سال 2023، ما پیشرفت قابل توجهی در اجرای دو طرح ابتکاری خود داشته‌ایم که عبارتند از: تقویت ریگ‌های ماینینگ خریداری شده قبلی برای رسیدن به هدف 23 اگزهش تا اواسط سال جاری و بهینه سازی عملکرد خود به طوری که نتیجه‌ای مؤثرتر و کارآمدتر داشته باشیم.»

ماینینگ ماراتون دیجیتال

مارس امسال (نیمه اسفند 1401 تا اواسط فروردین 1402) ماه خوبی برای شرکت ماینینگ ماراتون دیجیتال بود چرا که طی این مدت، تقریباً 40 درصد از کل بار سه ماهه خود (825 بیت کوین) را استخراج کرد. علاوه بر این پیشرفت عملیاتی، این شرکت وضعیت مالی خود را نیز بهبود بخشیده است. پس از پایان دادن به تسهیلات اعتباری خود با بانک سیلورگیت، بدهی شرکت 50 میلیون دلار کاهش یافت و دارایی بیت کوین آن 3132 واحد افزایش یافت.

ماراتون سه ماهه اول سال 2023 را با حدود 124.9 میلیون دلار وجه نقد و معادل‌های نقدی نامحدود و 11466 واحد بیت کوین به پایان رساند. ارزش فعلی این دارایی نزدیک به 321 میلیون دلار است.

آشفتگی‌های سال 2022 و مشکلات ماراتون دیجیتال

طوفان شدیدی که تابستان گذشته از ایالت مونتانا عبور کرد، 75 درصد از کل ناوگان ماینینگ ماراتون دیجیتال را فلج کرد و باعث کاهش سطح تولید این شرکت شد. فرد تیل در آن زمان درخصوص مشکلات پیش‌آمده گفته بود:

“بازگرداندن کامل ماینرها به صورت آنلاین زمان‌بر است. ما متعهد هستیم که برای بازسازی هش ریت شبکه و بهبود تولید بیت کوین خود هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم. به غیر از این رویداد، ساخت و ساز و نصب دستگاه‌ها در تگزاس طبق برنامه زمان‌بندی شده و با توجه به شرایط فعلی ادامه یافته است.

شرکت ماینینگ ماراتون دیجیتال روند عادی عملیات خود را طی ماه‌های بعد بازیافت و سپس با مشکل دیگری روبرو شد و آن طلب 80 میلیون دلاری آن از کامپیوت نورث (Compute North) بود. این شرکت که بیش از 68000 دستگاه ماینینگ BTC Marathon را در تگزاس نصب کرده بود، به دلیل مسائل نظارتی نتوانست 40000 دستگاه از آنها را روشن کند. این ماینر برای مقابله با افزایش هزینه‌ها در سال 2022، استراتژی HODL خود را کنار گذاشت و ژانویه امسال (دی 1401) معادل 1500 واحد بیت کوین خود را فروخت. آخرین باری که این شرکت مقداری از دارایی‌های خود را فروخته بود به اکتبر 2020 (مهر 99) باز می‌گردد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع:cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array