به گزارش ایران دکونومی، سایت‌های فروش و آگهی‌دهنده‌های خودرویی طی سال‌های اخیر همچنان یک پای نوسانات قیمت بوده‌اند و این در حالی بوده که اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو (به‌ویژه طی یکی- دوسال اخیر) کاملا بی‌تفاوت نسبت به این موضوع، روتین عادی و به دور از حاشیه خود را داشته و نتوانسته ارتباط موثری برای حل مشکلات برقرار کند؛ بنابراین به‌جای آنکه نقش تنظیم‌گر و موثر در بازار داشته باشد، خود هم تحت تاثیر نوسان بازار قرار گرفته‌ است.

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که آخرین قیمت رسمی اعلامی و درج شده از محصولات خودروسازان در سایت این اتحادیه متعلق به شش ماه پیش است!

قیمت خودرو اتحادیه تهران

طی سال‌های گذشته، افزایش قیمت خودرو در کشور بیش از رشد ارز و طلا هم بوده و فراتر از تورم حرکت کرده است؛ همین موضوع سبب شده تا دست دهک‌های پایین و کم درآمد جامعه از خودرو کوتاه بماند؛ در این رابطه یکی از فعالان نمایشگاهی معتقد است که سیاست‌گذاری‌هایی همچون واردات خودروهای دست دوم، اقدامی مناسب برای تنظیم بازار خودرو و حمایت از دهک‌های پایین جامعه است.

نوسان قیمت‌ خودرو، دلیل اعلام نشدن آن در سایت

در رابطه با موضوع عدم درج قیمت‌های رسمی در سایت اتحادیه سعید موتمنی رئیس اتحادیه گفت: زمانی‌که این موضوع مطرح شد ( تغییر روش درج قیمت در آگهی‌های فروش و اعلام قیمت رسمی توسط اتحادیه) قیمت خودروها، نوسان بسیاری داشت. زمانی هست که نیاز بازار تامین است، بنابراین نوسان قیمتی نداریم و می‌توانیم هر روز قیمت‌ها را اعلام کنیم اما زمانی‌که به طور مثال، ساعت ۱۱ صبح با ساعت ۱۴ بعداز ظهر آن روز، قیمت‌ها متفاوت‌ است، نمی‌توان قیمت واحد اعلام کرد. (ایسنا)

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که خودرو دیگر چند سالی است که کالای مصرفی نیست و تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده؛ بنابراین ممکن است در اصطلاح، لحظه‌ای قیمت آن نوسان داشته و ظرف چند ساعت تغییر قیمت (کاهش یا افزایش) را شاهد باشیم.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array