به گزارش ایران دکونومی، در این گزارش جهت پیدا کردن «جذاب‌ترین کارفرمایان ایران»، نظرات ۱۲۰ هزار فرد شاغل در طی ۱۶ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت‌های مورد بررسی در این گزارش شرکت‌هایی هستند که اغلب افراد شاغل در آن به اعمال نظر پرداخته‌اند و ممکن است برخی از برندهایی که کارکنانشان نظری در خصوص کارکردن با آن برند را منتشر نکرده‌اند در این گزارش بررسی نشده باشد. جامعه آماری این گزارش نیز مطابق تصویر زیر است:

کارفرمایان ایران تلنت

کارفرمایان محبوب شرکت‌های نرم‌افزاری، تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات

قطعاً در هر صنعت، محبوبیت کارفرمایان و برندها بر طبق اصول متفاوتی تعریف می‌شود، در شرکت‌های نرم‌افزاری، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک، در بازه ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷، سفرهای علی بابا، فن آوا و آی کن به ترتیب مورد پسند کارکنان بودند، در حالی‌که در بازه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، کافه بازار، آسا و اسنپ محبوب‌ترین برندها بودند.

کارفرمایان ایران تلنت

کارفرمایان محبوب شرکت‌های فناوری ارتباطات، شبکه و مخابرات

در این صنعت، در بازه ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷، اریکسون، نقش اول کیفیت و اینفوتک اینترنشنال محبوب‌ترین برندها بودند و در بازه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، زیتل، نهان مهسان آدینه و هوآوی به ترتیب برندهای محبوب کارکنان بودند.

کارفرمایان ایران تلنت

گروه‌های مختلف شغلی نظرات مختلفی در خصوص کارفرمایان دارند

همانطور که در هر صنعتی انتخاب کارفرمایان و برندها متفاوت از صنعت دیگری است، در دسته‌های مختلف شغلی نیز نظرات متفاوتی وجود دارد. در گروه برنامه‌نویسان کافه بازار، اسنپ و ویستا سامانه آسا محبوب‌ترین برندها بودند.

کارفرمایان

درحالی‌که، در گروه شغلی مارکتینگ و ارتباطات، جی‌تی‌آی، دیوار و ارکید فارمد به ترتیب محبوب‌ترین کارفرمایان را داشتند.

کارفرمایان

شاخص‌های اصلی انتخاب برترین کارفرمایان

کاربران ایران تلنت در قسمت تجربه‌های کاری، به شش فاکتور «حقوق و مزایا»، «فرصت‌های ارتقا»، «تعادل کار و زندگی»، «مدیران ارشد»، «فرصتهای یادگیری» و «فرهنگ و ارزش‌های سازمانی» امتیاز دادند. در ادامه این شش فاکتور را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد:

در شاخص «فرصت‌های ارتقا»، کافه بازار و در «حقوق و مزایا»، هنکل محبوب‌ترین برندها بودند.

کارفرمایان

در شاخص «فرصت‌های یادگیری» کافه بازار از بالاترین میزان محبوبیت و «فرهنگ و ارزش‌های سازمانی» کافه بازار از بالاترین میزان محبوبیت برخوردارند.

کارفرمایان

همچنین در شاخص‌های «تعادل کار و زندگی» و «مدیران ارشد» نیز کافه بازار بالاترین محبوبیت را دارد.

کارفرمایان

اما مهم‌ترین فاکتورها از دید کارکنان به صورت نمودار زیر تعریف می‌شود:

کارفرمایان

رویای کار کردن

ایران تلنت برای سومین سال است که این نظرسنجی را برگزار می‌کند و به صورت آنلاین از میان کاربران ایران تلنت و همچنین سایر کارجویان در فضای اینترنت از کارجویان میپرسد «رویای کار کردن» برای کدام شرکت را دارند؟ در ادامه نتایج به دست آمده امسال را در مقایسه با دو سال گذشته می‌بینید:

کارفرمایان

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array