به گزارش ایران دکونومی، رئیس جمهور روز (14 آذر ماه) با حضور در جلسه علنی، لایحه بودجه سال 1403 را تقدیم مجلس کرد و به دفاع از لایحه پرداخت پس از آن هیئت رئیسه لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع کرد که اعضای کمسیون به مدت 5 روز با دعوت از وزرا و مسئولان دولتی لایحه بودجه را مورد ارزیابی قرار داده و گزارش خود را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کرد.

 در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیست و یکم آذر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن مورد مخافت قرار گرفت.

و کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته شد که نمایندگان مجلس با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه مخالفت کردند .

نمایندگان با ۹۱ رأی موافق، ۱۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن با کلیات بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ۷ روز زمان دارد که اصلاحات کلیات بودجه را انجام دهد و دوباره به مجلس ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه رحیم زارع گفت: روز گذشته ما پس از شنیدن نقطه نظرات درباره مزایا و معایب بودجه، کمیسیون وارد رای‌گیری کلیات این لایحه شد و نهایتاً اعضای کمیسیون با 21 رای با کلیات لایحه بودجه سال 1403 موافقت کردند.

بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آئین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array