به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام ابتدا در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی عقب‌نشینی کردند، اما پس از آن به روند صعودی خود ادامه دادند. به نظر می‌رسد که گاوهای نفتی پیش از گزارش تورم آمریکا، ریسک‌پذیری خود را از دست داده‌اند.

نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ابتدا در جریان معاملات روز دوشنبه کمی عقب‌نشینی کرد تا متحرک نمایی 50 روزه را آزمایش کند. با انجام این کار، احتمالاً بازار همچنان شاهد نوسان‌های زیادی نخواهد بود. البته می‌توانیم در معاملات رفت و برگشتی بزرگتر به بالای منطقه فعلی حرکت کنیم. در این مرحله باید حتماً به میزان تقاضا و البته به دلار آمریکا نیز توجه داشته باشیم. همچنین باید در نظر داشته باشید که متحرک نمایی 200 روزه دقیقاً زیر سطح 85 دلار قرار دارد و به سمت پایین منطقه‌ای که در نمودار مشخص شده در حال حرکت است.

در نهایت نفت WTI به دلیل محتاط بودن معامله‌گران در آستانه گزارش تورم ایالات متحده به زیر سطح 80 دلار بازگشت. معامله‌گران نگران این هستند که تورم بالاتر از حد انتظار می‌تواند فدرال رزرو را وادار به رفتار تندروتر کند که این امر برای بازارهای نفت نزولی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز در جریان معاملات روز دوشنبه (13 فوریه، 24 بهمن) اندکی عقب‌نشینی و به سمت میانگین متحرک نمایی 50 روزه حرکت کرد. سطح 85 دلار دقیقاً در اطراف این متحرک است. البته ما متحرک نمایی 200 روزه نزدیک به سطح 90 دلار داریم. با توجه به آنچه گفته شد، بازار احتمالاً همچنان شاهد نوسانات بسیار کمی خواهد بود، بنابراین باید در مورد موقعیت خود محتاط باشید. به نظر می‌رسد که همچنان با توجه به عدم شفافیت اقتصاد جهانی، نفت در حاشیه مانده و نوسان‌های آن چنانی را تجربه نخواهد کرد. نفت خام در صورتی صعودی خواهد شد که در اثر بازگشایی اقتصادی چین، تقاضای نفت خام این کشور رشد چشمگیری را تجربه نماید.

افزایش قیمت نفت خام به احتمال زیاد در نتیجه عاملی مانند بازگشایی اقتصاد چین خواهد بود. اما سؤالی که در این مرحله مطرح است، این است که آیا اقتصاد جهانی می‌تواند رشد خود را ادامه دهد یا خیر؟. در حال حاضر، سؤالات زیادی وجود دارد، بنابراین محدود بودن تجارت و احتیاط معامله‌گران کاملاً منطقی است. از دیدگاه کلی، نفت برنت باید به سطح 90 دلار صعود کند تا فرصتی برای به دست آوردن شتاب صعودی پایدار داشته باشد.

 

 

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

با توجه به تمرکز معامله‌گران بر روی پیش‌بینی‌های آب و هوا، قیمت گاز طبیعی کاهش یافت. به این ترتیب، قیمت گاز طبیعی در محدوده 2.35 تا 2.60 دلار باقی ماند. به احتمال زیاد، گاز طبیعی به کاتالیزورهای بیشتری برای صعود به بالاترین سطح این محدوده نیاز خواهد داشت.

 

نمودار گاز

 

 

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array