به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مشکلات که اخیراً گریبان صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX) را گرفته است، جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار ترون، را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد. این صرافی پس از رویارویی با یک حمله هکری بزرگ، روند فعالیت خود را از سر گرفت ولی ظاهراً این پایان ماجرا نبود، چراکه از آن زمان تاکنون خروجی خالص سرمایه از این پلتفرم به حدود 258 میلیون دلار رسیده است.

صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX) که قبلاً با نام هیوبی (Huobi) شناخته می‌شد، در 24 ساعت گذشته به طور میانگین حجم معاملات 1.6 میلیارد دلاری را پردازش کرده و همین امر، آن را در لیست 20 صرافی برتر ارزهای دیجیتال قرار داده است.

ولی در همین زمان، داده‌های پلتفرم دیفای لاما (DefiLlama) از خروج بیش از ۲۵۸ میلیون دلار سرمایه از این صرافی در بازه زمانی بین  ۲۵ نوامبر (4 آذر) یعنی روز راه‌اندازی مجدد آن، تا روز ۱۰ دسامبر (19 آذر) خبر می‌دهد. این روند نشانگر میزان مشخصی از نارضایتی در میان مشتریان این صرافی پس از حادثه امنیتی ماه گذشته است. طبق گزارش HTX، بیش از 30 میلیون دلار از دارایی کاربران به دلیل وجود نقض امنیتی و توقف موقت برداشت‌ها و واریزها پس از حمله، متحمل ضرر شده است.

گفتنی است که سان علاوه بر صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX)، با صرافی پولونیکس (Poloniex) و بریج هکو (HECO) نیز در ارتباط است؛ این بریج در اصل زیرساختی است که توسط HTX برای تسهیل انتقال وجوه از طریق بلاکچین ایجاد شده است. نکته مهم اینجاست که هم صرافی پولونیکس و هم پل HECO در ماه نوامبر با نقض امنیتی شدیدی مواجه شدند که منجر به اختلاس حدود 200 میلیون دلاری ارزهای دیجیتال شد.

پس از حادثه امنیتی ماه نوامبر صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX)، جاستین سان در یک رشته توئیت اعلام کرد تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و متعهد شد کلیه ضررهای وارد شده بر کیف پول داغ HTX را جبران کند. شایان ذکر است که هکرها قبلاً در ماه سپتامبر نیز 8 میلیون دلار از این پلتفرم خارج کرده بودند.

اچ‌تی‌ایکس (HTX) یکی از چندین صرافی‌ اصلی است که اخیراً با جریان‌های خروجی عمده مواجه شده است. همانطور که می‌دانید، بایننس، بزرگترین صرافی جهان، پس از تسویه حساب 4.3 میلیارد دلاری با رگولاتورهای آمریکایی، خروج میلیاردها دلار سرمایه را تجربه کرد.

نگاهی به ذخایر دارایی در صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX)

طبق اطلاعات دیفای لاما، بیت کوین (BTC) با رقم 33 درصدی، بیشترین سهم را در ذخایر HTX دارد. پس از آن، توکن ترون (TRX) از بلاکچین ترون که توسط شخص سان در سال 2017 راه‌اندازی شد، حدود 32 درصد را به خود اختصاص داده است. توکن اصلی HTX، با نام اختصاری HT نیز حدود 14٪ از این ذخایر را تشکیل می‌دهد و به دنبال آن یک توکن وابسته به سان به نام stUSDT به چشم می‌خورد که 12٪ از ذخایر را به خود اختصاص داده است.

ذخایر داریی در صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX)
ذخایر داریی در صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX)؛ منبع: بلومبرگ

نکته قابل ذکر این است که توکن TRX در مرکز اتهامات کلاهبرداری قرار داشت که ماه مارس توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه جاستین سان و نهادهای تحت کنترل وی مطرح شد و او را به دستکاری بازار برای افزایش مصنوعی فعالیت معاملاتی این توکن متهم کرد. سان از طریق توییتر به این شکایت پاسخ داد و اظهار داشت که این شکایت “فاقد صلاحیت کافی است”.

شرکت امنیتی BlockSec گزارش داده است که صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX) با موفقیت 8 میلیون دلار سرقت شده در ماه سپتامبر را بازیابی کرده است. با این حال، بر اساس گزارش BlockSec، به نظر می‌رسد 30 میلیون دلاری که در حادثه امنیتی اخیر سرقت شد همچنان تحت کنترل هکرها باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array