به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، چند ماه از انتشار شبکه اجتماعی متن‌محور کمپانی متا و رقیب جدید X می‌گذرد اما Threads هنوز در برخی از مناطق از جمله اروپا و بریتانیا منتشر نشده است.

این تاخیر طولانی در انتشار Threads نتیجه قوانین و چارچوب‌های امنیتی جدید اتحادیه اروپاست. در طی چندین ماه گذشته، اتحادیه اروپا چند قانون جدید از جمله لایحه DMA را تصویب و اجرایی کرده است. نتیجه این تغییرات، تشدید سخت‌گیری‌ها به شبکه‌های اجتماعی‌ در زمینه‌های مختلف است.

Threads
تصویری از تایمر انتشار Threads که فقط به کاربران اروپایی نمایش داده می‌شود

Threads به اروپا وارد می‌شود

حالا پس از ۵ ماه انتظار، به‌نظر می‌رسد که بالاخره Threads قرار است تا چند روز دیگر در دسترس کاربران اروپایی نیز قرار بگیرد. کمپانی متا هنوز به‌صورت رسمی در این مورد بیانیه‌ای منتشر نکرده؛ اما اشاره‌ای غیرمستقیم به زمان انتشار این پلتفرم در اروپا داشته است.

با مراجعه به وبسایت این شبکه اجتماعی، یک تایمر شمارنده که کمتر از ۴ روز به پایان آن باقی‌مانده، در صفحه اصلی مشاهده می‌شود. البته این تایمر در کشورهایی که Threads قبلاً در آن منتشر شده است قابل‌مشاهده نمی‌باشد و تنها کاربران ساکن در کشورهای اروپایی این تایمر را می‌بینند.

کاربران اروپایی اینستاگرام می‌توانند با جستجوی عبارت “ticket” (بلیط) یک دعوت‌نامه دیجیتال، یک QRکد قابل اسکن و زمان انتشار Threads را دریافت کنند.
البته که زمان انتشار این شبکه اجتماعی بسته به هر کشور ممکن است متفاوت باشد. متا هنوز واکنشی به این تایمر و کشورهایی که در لیست انتشار قرار دارند نشان نداده است.

اجرایی شدن قوانین DMA توسط اتحادیه اروپا باعث شد نه‌تنها متا بلکه برخی دیگر از کمپانی‌های بزرگ از جمله مایکروسافت و اپل نیز به‌دردسر بیفتند. به گفته قانون‌گذاران اروپایی، این غول‌های تکنولوژی با سلطه و نفوذ خود بر بازار مانند “دربان” عمل می‌کنند و مانع از فعالیت و رقابت سازنده دیگر رقبای کوچکتر می‌شوند.

در حالی‌که تقریباً ۲۰ روز به پایان سال ۲۰۲۳ باقی‌مانده است؛ کاربران اروپایی نیز می‌توانند بعد از ماه‌ها انتظار به پلتفرم Threads دسترسی داشته باشند.

شبکه اجتماعی Threads اخیراً از دو قابلیت بسیار مهم و کاربردی نیز رونمایی کرده است. دیروز قابلیت استفاده از هشتگ‌های منحصربه‌فرد متا به این شبکه اجتماعی افزوده شد و مدتی قبل نیز امکان حذف جداگانه اکانت Threads از اکانت اینستاگرام به کاربران ارائه شد. هشتگ‌های این پلتفرم چند تفاوت اساسی با هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی دارند. یکی از این تفاوت‌ها عدم حضور علامت # و همچنین محدودیت یک تگ به ازای هر پست (برای جلوگیری از انتشار پست‌های بیهوده و اسپم) می‌باشد.

از این پس کاربران می‌توانند بدون هیچ‌گونه اختلال و آسیبی به اکانت اینستاگرام خود، اکانت را حذف و یا غیرفعال (Deactivate) کنند. برای دسترسی به این قابلیت، کافی است پس از مراجعه به بخش تنظیمات، به بخش جدید “Delete Or Deactivate Profile” وارد شده و براساس سلیقه خود تصمیم‌گیری نمایید.

با رونمایی از این قابلیت‌ها، به دو مورد از پرتکرارترین درخواست‌ها و مشکلات این پلتفرم رسیدگی شد و Threads یک قدم به سمت رقابتی شدیدتر و درخورتر با شبکه اجتماعی X برداشت.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array