به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال بازار، به تازگی شاهد یک به‌روزرسانی مهم بوده است. حساب رسمی پروژه بیت کوین کور (Bitcoin Core) در ایکس اعلام کرد نسخه ۲۶.۰ بیت کوین کور منتشر شده است. بر این اساس، نسخه v26.0 این پروژه اکنون از وبسایت رسمی آن قابل دسترسی است.

در این یادداشت ضمن اشاره به تغییرات جدید و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ارتقا به نسخه جدید، به ویژگی‌های تازه این به‌روزرسانی نیز اشاره شده است که از آن جمله می‌توان رفع باگ‌های مختلف و بهبود عملکرد سیستم و همچنین ترجمه‌های به‌روزشده را نام برد.

بیت کوین کور

یکی از تغییرات قابل توجه در نسخه جدید بیت کوین کور، پشتیبانی آزمایشی از نسخه دوم پروتکل انتقال همتا به همتا (P2P) است که در پروپوزال بهبود بیت کوین BIP324 تعریف شده بود. در این نسخه، نودها چندین شبکه قابل دسترسی خواهند داشت و تلاش می‌کنند حداقل از یک اتصال خروجی به هر شبکه برخوردار باشند. هدف این پروتکل، رمزگذاری ارتباطات میان نودها برای کاهش ریسک حملات از طریق دستکاری در تراکنش‌ها است. به علاوه انتظار می‌رود با این کار مقاومت نودها در برابر حملات خسوف (eclipse attacks) و همچنین حملات پارتیشن در سطح شبکه ارتقا پیدا کند.

جدای از موارد فوق، یک RPC جدید تحت عنوان “submitpackage” نیز به این نسخه اضافه شده است که می‌تواند برای ارسال لیستی از تراکنش‌های raw hex  به ممپول تحت ارزیابی، استفاده شود. امکان ایجاد کیف پول‌هایlegacy  نیز از این نسخه حذف شده است.

گفتنی است که آخرین به‌روزرسانی بیت کوین کور به ماه می سال جاری برمی‌گردد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array