به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از روز بیستم مارس (29 اسفند 1401) فایل کوین (FIL) در حال تحکیم قیمت و در محدوده‌ای بین 5.345 تا 5.930 دلار در نوسان بوده است. گفتنی است که در همین مدت، پادشاه بازار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین [BTC] نیز در محدوده 26.8 تا 28.8 هزار دلار معامله شده است.

اگر ساختار رِنج در بازار بیت کوین ادامه یابد، ممکن است فاز تحکیم قیمت فایل کوین FIL ادامه یابد.

نمودار فایل کوین

از 20 مارس تا زمان نگارش این مطلب، شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه این ارز، زیر سطح 50 نوسان داشته است که فشار خرید محدودی را نشان داد. به همین ترتیب، شاخص انباشت/توزیع در دوره‌ای یکسان نوسان داشته است که نشان‌دهنده برابر بودن فشار خرید و فروش بود و ساختار رنج بازار فایل کوین را تاییئ می‌کرد.

علاوه بر این، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) که در نمودار با خط زرد مشخص شده است، طی چند روز گذشته یک خط مستقیم را تشکیل داده است که حاکی از تمدید احتمالی فاز تحکیم در میان مدت و بلند مدت است. به این ترتیب، ممکن است فایل کوین (FIL) به نوسان قیمت در بازه 5.345 تا 5.930 دلار ادامه دهد و سرمایه گذاران می‌توانند به هدف قرار دادن حدود بالایی و پایینی این محدوده برای دریافت سود ادامه دهند.

بسته شدن قیمت پایین‌تر از سطوح میانی کانال در حدود تراز 5.635 دلار می‌تواند فایل کوین (FIL) را به سمت مرز پایینی آن یعنی 5.345 دلار سوق دهد، به خصوص اگر بیت کوین به زیر 28 هزار دلار سقوط کند. اما افزایش قیمت بالاتر از این بلوک سفارش نزولی در حدود 5.800 دلار، این دیدگاه نزولی را باطل می‌کند.

احتمال صعود فایل کوین

براساس یک سناریوی صعودی احتمالی، فایل کوین (FIL) می‌تواند مرز بالایی کانال فعلی در حدود 5.930 دلار را لمس یا حتی از آن عبور کند، این احتمال در صورت فتح دوباره مارک 29 هزار دلار توسط بیت کوین تقویت می‌شود. علاوه بر این، شکست صعودی مقاومت کانال می تواند گاوها (خریداران) را به سمت هدف 6.5 دلاری سوق دهد.

این درحالی است که بر اساس داده‌های وبسایت تحلیل داده سنتیمنت (Santiment)، فعالیت توسعه شبکه فایل کوین (FIL) از اواسط ماه مارس کاهش یافته است. با کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به خاطر کاهش روند توسعه شبکه، احساسات وزنی بیشتر شده است.

احساسات بازار فایل کوین

با این وجود، نرخ تأمین مالی در همان دوره عمدتاً مثبت باقی مانده است و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز احساسات صعودی فعلی در کل بازار کریپتو باشد، زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش بالقوه قیمت بیت کوین امیدوار هستند. پس برای حرکت‌های بهتر سرمایه گذاران باید حرکات قیمت بیت کوین را با دقت دنبال کنند.

در حال حاضر، فایل کوین با افت ناچیز 0.85 درصدی در تایم فریم روزانه با قیمت 5.55 دلار معامله می‌شود و با ارزش بازار 2 میلیارد و 285 میلیون دلاری خود در رتبه 29 بازار ایستاده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array