به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، نسخه اندروید اپلیکیشن هوش مصنوعی Seeing AI، محصولی از مایکروسافت، هم‌اکنون در دسترس افراد کم‌بینا و نابینا قرار گرفته است. نسخه iOS این اپلیکیشن از سال 2017 تاکنون فعالیت داشته است.

همزمان با روز جهانی “افراد کم‌توان” (International Day of Persons with Disabilities) مطابق با 3 دسامبر (14 آذر)، کمپانی مایکروسافت از جدیدترین دستاورد و آپدیت خود برای هوش مصنوعی کاربردی Seeing AI رونمایی کرده است.
اپلیکیشن Seeing AI، یک برنامه کاملاً رایگان است که مسیر زندگی و رفع نیازهای افراد کم‌بینا و نابینا را به کمک کاربران بینا تسهیل می‌کند.

خبر خوش امروز، انتشار نسخه اندروید این اپلیکیشن هوش مصنوعی و در دسترس قرار گرفتن امکانات آن برای میلیاردها کاربر احتمالی از سراسر جهان است. جامعه نابینایان و کم‌بینایان می‌توانند از این اپلیکیشن برای انجام کارهای روزانه خود مانند خواندن یک نوشته یا منوی رستوران، تشخیص اسکناس پول و شناسایی تصاویر بهره بگیرند.

نسخه اندروید این اپلیکیشن مجهز به جدیدترین پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی از جمله “توصیفات دقیق‌تر تصویری” است. از این پس توضیحات دقیق‌تری از تصاویر مدنظر کاربران این اپلیکیشن به آنها ارائه خواهد شد و تنها به خلاصه‌ای کلی از این تصاویر بسنده نخواهد شد. همچنین، برقراری یک ارتباط و تعامل دوطرفه با اسناد اسکن‌شده و پرسش سؤالات احتمالی از این اسناد نیز برای کاربران این اپلیکیشن امکان‌پذیر شده است.

به‌صورت خلاصه، دو قابلیت جدید نسخه اندروید و همچنین iOS به شرح زیر است:

  • ارائه توضیحات بیشتر برای تصاویر: از این پس با کلیک کردن بر روی گزینه “اطلاعات بیشتر”، هوش مصنوعی این اپلیکیشن علاوه‌بر خلاصه معمول و رایج همیشگی، توضیحات بسیار کامل‌تری از جزئیات عکس‌ها را به کاربران ارائه خواهد داد.
  • چت‌کردن با هوش مصنوعی: بعد از اسکن کردن نوشته‌ها و اسناد، کاربران علاوه‌بر شنیدن تمام آن متن به‌صورت واژه‌به‌واژه، می‌توانند با هوش مصنوعی این اپلیکیشن چت‌ کرده و درباره جزئیات موجود در آن متن مانند قیمت منو، نکات مهم اسناد، خلاصه مقالات و غیره اطلاعات بیشتری کسب کنند.
Seeing AI

خدمات اپلیکیشن Seeing AI

اپلیکیشن هوش مصنوعی Seeing AI به کاربران نابینا و کم‌بینا در زمینه‌های زیر کمک می‌کند:

  • خواندن نامه‌ها و پیام‌های متنی: شنیدن متون نوشته‌شده در ایمیل‌ها، پیام‌های شخصی و یادداشت‌ها با صدای بلند و واضح
  • تشخیص محصولات: اسکن کردن بارکد محصولات به‌منظور تشخیص نام هر کالا و اطلاعات قید شده روی بسته‌بندی/بدنه محصولات
  • درک کردن تصاویر: درک کردن لحظات ثبت‌شده در تصاویر به کمک توضیحات صوتی و تشخیص اشیای حاضر در صحنه
  • دیگر امکانات: تشخیص نوع اسکناس (پول) – تشخیص رنگ‌ها – خواندن دست‌خط افراد (متونی که تایپ‌شده نیستند) و غیره

اپلیکیشن Seeing AI درحال‌حاضر فقط از 18 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند که متأسفانه زبان فارسی جزء آنها نیست. اما به گفته مایکروسافت قرار است تعداد زبان‌های پشتیبانی‌شده این اپلیکیشن تا سال میلادی آینده (2024) به 36 زبان افزایش یابد.

با توجه به اینکه بیش از 3 میلیارد کاربر فعال اندروید در سراسر جهان وجود دارد؛ عرضه خدمات اپلیکیشن کاربردی Seeing AI در قالب نسخه اندروید می‌تواند تأثیری چشمگیر و باورنکردنی بر زندگی بسیاری از افراد کم‌توان داشته باشد!

دانلود نسخه اندروید از گوگل‌پلی | دانلود نسخه iOS از اپ‌استور

منبع: MS Power User

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array