به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اوکی اکس (OKX)، صرافی ارزهای دیجیتال و توسعه‌دهنده فناوری وب3، با انتشار اطلاعیه جدیدی در مورد اولین تجربه فراگیر طرفداران متاورس به عنوان بخشی از پروژه بزرگ متاورسی این شرکت تحت عنوان «OKX Collective»، به فعالیت گسترده خود طی یک ماه گذشته در این فضا ادامه داده است.

روز سوم آوریل (14 فروردین)، این شرکت از آغاز یک طرح همکاری به نام آموزش به سبک دیاس (Train Like Dias) با یکی از سفیران برند خود و فوتبالیست پرتغالی مشهور تیم منچستر سیتی یعنی روبن دیاس (Rúben Dias) خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، طرفداران و علاقمندان به فوتبال می‌توانند تکنیک‌های تمرینی مورد علاقه دیاس را به طور مجازی تجربه کنند و از مربیگری و راهنمایی‌های او بهره‌مند شوند. این تجربه برای طرفداران در پروژه متاورس OKX Collective در دسترس است. دیاس در همین رابطه در توییتر خود نوشت:

«در پروژه OKXCollective به من و اوکی اکس بپیوندید تا برخی از تمرین‌های آموزشی مورد علاقه‌ام را ببینید و آنها را امتحان کنید! این یک جلسه تمرینی 1 به 1 متعلق به شما است. فکر می‌کنید می‌توانید ادامه دهید؟»

حیدر رفیق (Haider Rafique)، مدیر ارشد بازاریابی جهانی صرافی اوکی اکس (OKX)، اظهار داشته است که این تجربه همه‌جانبه جدید به ایجاد ارتباط میان طرفداران کمک می کند و یک نمونه عالی دیگر از آنچیزی است که این فناوری نوین با خود به ارمغان آورده است. او در ادامه افزود:

«امکاناتی که فناوری وب می‌تواند ارائه دهد بسیار گسترده است و تنها عامل محدود کننده آن تصورات خود ماست.»

گفتنی است که همکاری صرافی اوکی اکس (OKX) و تیم منچستر سیتی از ماه جولای 2022 (تیر 1401) به طور رسمی آغاز شد و این این پلتفرم به پیشنهاداتی با محتوای وب3 در آینده از سایر بازیکنان تیم از جمله الکس گرینوود، ایلکای گوندوگان و جک گریلیش اشاره کرده است.

آواتار متاورسی

یک آواتار متاورسی برای مجموعه تجربه همه‌جانبه اوکی اکس. منبع: OKX

همانطور که در پروژه جدید آموزش به سبک دیاس (Train Like Dias) نیز به خوبی دیده می‌شود، متاورس همچنان مرز بعدی برای کشف و شناسایی ارتباط میان واقعیت فیزیکی و برنامه‌های کاربردی در نسل سوم وب (Web3) است. هرچند، پس از اینکه دیزنی بخش متاورس خود را کنار گذاشت، رویدادهای اخیر پیرامون توسعه این فناوری، شکلی متفاوت به خود گرفته است.

این اتفاق تنها یک هفته پس از آن رخ داد که شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه حدود 200 میلیون دلار از صندوق متاورسی شرکت بازی ویدئویی آنیموکو برندز (Animoca Brands) توسعه‌دهنده برجسته متاورس، کم شده است. البته آنیموکو بلافاصله این ادعاها را رد کرد.

از سوی دیگر، کره جنوبی روز 12 مارس (21 اسفند 1401) “صندوق متاورس” خود را با هدف تسریع ابتکارات متاورسی در داخل این کشور راه‌اندازی کرد. شرکت خودروسازی نیسان نیز اخیراً چندین علامت تجاری تحت وب3 را به ثبت رسانده و فروش آزمایشی خود در فضای متاورس را آغاز کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array