به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته (14 فروردین) توییتر، این غول رسانه‌های اجتماعی در اقدامی غیرمنتظره، آیکون خود را به نماد میم کوین محبوب بازار یعنی دوج کوین (DOGE) تغییر داد.

پس از انتشار این خبر، قیمت دوج کوین با جهشی شارپی، طی یک ساعت بیش از 22 درصد افزایش یافت و به 0.09784 دلار رسید. این تغییر نماد در سراسر پلتفرم اجتماعی توییتر انجام شد و به طور مستقیم توسط 360 میلیون کاربر فعال این غول رسانه‌های اجتماعی و بازدیدکنندگان آن قابل رویت بود.

نماد توییتر

مدت کوتاهی پس از این تغییر، مدیرعامل توییتر و تسلا توییت مرموزی منتشر کرد که به نظر می‌رسد نشان دهنده آن است که این تغییر برای مدتی به همین شکل باقی خواهد ماند:

توییتر ماسک

دلیل تغییر نماد توییتر چیست؟

دو روز پیش از آن، ایلان ماسک از یک قاضی در ایالات متحده خواسته بود که شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری برخی از سرمایه‌گذاران مبنی بر اجرای یک طرح هرمی با هدف ترویج دوج کوین را رد کند. طبق گزارش‌ها، استدلال وکلای ماسک این است که انتشار «تصاویر خنده‌دار» و «توئیت‌های حمایتی» به منزله ادعای کذب و تقلب نیست.

به نظر می‌رسد که دلیل این تغییر تاحدودی به مکالمه ایلان ماسک با مدیر شبکه محبوب ردیت (r/WallStreetBets ) در توییتر مربوط می‌شود. رئیس WSB گفته بود: “لوگوی پرنده توییتر را به یک دوج تغییر دهید و ایلان ماسک در جواب نوشت: «هههههههههههههه باشه.»

توییتر دوم ماسک

وبسایت خبری کوین تلگراف روز 18 ژانویه (28 دی)، گزارش کرده بود که به دنبال همکاری توسعه‌دهندگان شبکه و ایلان ماسک، میزان انتشار کربن شبکه دوج کوین تا 25 درصد کاهش یافته است. ماسک در همین راستا در توییتر خود نوشته بود: کار با توسعه دهندگان دوج کوین برای بهبود کارایی تراکنش‌های سیستم بسیار امیدوار کننده است.”

بررسی‌های متعددی که از گذشته بر روند بازار انجام گرفته است نشان می‌دهد توئیت‌های ایلان ماسک در مورد دوج کوین (DOGE) باعث افزایش قیمت آن می‌شود. در طول سال 2021، ماسک این ارز دیجیتال را با شعارهایی مانند «دوج کوین رمزارز مردم است» تبلیغ کرد و خود را با عنوان « Dogefather » به معنای پدر دوج معرفی کرد.

علاوه بر او، مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر معروف آمریکایی، نیز دوج کوین را تحسین کرده و ادعا می‌کند که این رمزارز می‌تواند برای حل مشکل اسپم در توییتر استفاده شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array