به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت پایین‌ترین سطوح خود را آزمایش می‌کند، زیرا معامله‌گران نگران هستند که کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس به طور کامل اجرا نشود.

هر بشکه نفت خام برنت امروز (سه شنبه، 14 آذر) با 0.33 درصد یا 0.26 دلار کاهش نسبت به روز گذشته، در رنج 77 دلار و 99 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز در کانال 73 دلار و 05 سنت معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته 0.38 درصد یا 0.28 دلار کاهش نشان می‌دهد.

تحلیل و بررسی قیمت نفت خام برنت

تحلیل و بررسی نفت خام برنت 14 آذر

شاخص برنت در بحبوحه عقب‌نشینی گسترده در بازارهای نفت، جایگاه خود را از دست داد. در این مرحله، بازارهای نفت به کاتالیزورهای مثبت زیادی برای شکستن روند فعلی نیاز دارند.

اگر برنت به زیر سطح حمایت 77.50 دلار برسد، شتاب نزولی بیشتری کسب خواهد کرد و به سمت سطح حمایتی بعدی در 71.75 تا 73.00 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل و بررسی نفت خام wti 14 آذر 1402

شاخص WTI در میان نگرانی‌های تقاضا همچنان تحت فشار است. تصمیم اخیر اوپک پلاس هیچ حمایتی از قیمت نفت ارائه نکرد.

تست موفقیت آمیز حمایت کانال 73.00 تا 74.00 دلار راه را برای آزمون سطح حمایت بعدی در 67.50 تا 68.50 دلار باز می‌کند.

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی

تحلیل و بررسی گاز طبیعی 14 آذر

گاز طبیعی پایین‌ترین قیمت‌ها را آزمایش می‌کند، زیرا پیش‌بینی‌ها حاکی از هوای معتدل است. تقاضای فعلی برای گاز طبیعی کم است که این تقاضای کم برای بازارهای گاز طبیعی نزولی می‌باشد.

در صورتی که گاز طبیعی زیر سطح حمایت 2.60 تا 2.65 دلار قرار گیرد، به سمت سطح حمایتی بعدی که در محدوده 2.40 تا 2.45 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

خلاصه

با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنان نزولی هستند، گاز طبیعی عقب‌نشینی کرد.

شاخص WTI در حال از دست دادن جایگاه خود است، زیرا معامله‌گران نگران افزایش تقاضا در کوتاه مدت هستند.

شاخص برنت به زیر سطح 79 دلار کاهش یافت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array