به گزارش ایران دکونومی، طبق مصوبه قانونی باید به هر نوزاد زیر دو سال ۲۰ قوطی شیر خشک در ماه داده شود. از این تعداد ۱۰ قوطی شیر خشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی شیرخشک به صورت آزاد در اختیار خانواده قرار می‌گیرد.

معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: «با اجرای طرح الزام داروخانه‌ها به ثبت شیر خشک در سامانه تیتک، قاچاق شیرخشک به خارج از زنجیره توزیع کاهش یافت.»

«زمانی» معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در خصوص طرح توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در سامانه تیتک، عنوان کرد: «از ۲۰ مهر ۱۴۰۲ که داروخانه‌ها ملزم به ثبت شدند، بیش از ۳ میلیون استعلام موفق در سامانه تیتک ثبت شده و دقیقاً مشخص است که هر قوطی شیر خشک در چه داروخانه‌ای و در چه تاریخ و ساعتی و با چه کد ملی ثبت شده است.»

زمانی با اشاره به این که طبق مصوبه قانونی باید به هر نوزاد زیر دو سال ۲۰ قوطی شیرخشک در ماه داده شود، اظهار داشت: «قبلاً محدودیت‌هایی در توزیع شیرخشک وجود داشت که حالا این محدودیت‌ها در حال برطرف شدن است. از این 20 قوطی شیر خشک، ده قوطی یارانه‌ای و ده قوطی به صورت آزاد در اختیار خانواده قرار می‌گیرد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array