به گزارش ایران دکونومی، در پی بازداشت مدیرعامل سروش پلاس در شب گذشته، عباس عسکری، یکی از مدیران سابق سروش، پیام‌رسان ایرانی، در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) گفت که به زودی در خصوص این بازداشت، بیانیه‌ای منتشر خواهد شد.

ادعایی که در خصوص این اتهام است، حاکی از آن است که این بازداشت به علت فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی و پس از عدم‌توجه به تذکرات و مکاتبات نهادهای نظارتی و قضایی است.

اگرچه نه وزارت ارتباطات و نه تیم سروش پلاس، پاسخی به پیگیری‌های اصحاب رسانه نداده است اما، یکی از مدیران سابق این پیام‌رسان در شبکه اجتماعی ایکس نوید انتشار بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

درباره سروش پلاس

این پیام‌رسان از سال ۱۳۹۴ با انتشار نسخه آزمایشی خود آغاز به کار کرده است. بعد از عرضه رسمی در سال ۱۳۹۵، صداوسیما روی آن سرمایه‌گذاری کرد، اما اعلام شد که صداوسیما، صرفاً سرمایه‌گذار است و سروش وابسته به این سازمان نیست.

چند سال بعد یک پیام‌رسان دیگر با نام سروش پلاس نیز راه‌اندازی شد که اظهارات ضد و نقیضی درباره مالکیت صداوسیما نسبت به آن وجود داشت. مرتضی رحیمی، که سروش پلاس را راه‌اندازی کرده بود در مصاحبه‌ای با دیجیاتو رسماً اعلام کرد که این اپلیکیشن کاملاً مستقل از صداوسیماست.

سروش پلاس

در اواخر سال ۱۳۹۸ پس از آنکه سازمان صدا و سیما مالکیت سروش را به مزایده گذاشت، جعفر خورشاد، رئیس هیئت مدیره کنونی پیام‌ رسان سروش در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که ایجاد فاصله بین سروش پلاس و صداوسیما، شاید یک راهبرد از سوی مدیران سروش پلاس در آن زمان بوده است: «نام پلاس، نشان می‌دهد که این پیام رسان هم زیرمجموعه سروش است و اکنون هم این مزایده برای کل مجموعه پیام رسان سروش است.»

این پیام‌رسان بومی، در حالیکه همانند دیگر پیام‌رسان‌های ایرانی مورد تأیید و حمایت دولت است، اما تنها پیام‌رسانی بود که در طرح اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر شرکت نکرد.

چالش دیگر پیام‌رسان‌ها

این اتفاق در حالی رخ داد که در دو روز گذشته، پیام‌رسان‌های «بله» و «شاد» نیز با مشکلاتی روبه رو بودند. فارس در این خصوص نوشت:

یک آهنگ از نوع لس آنجلسی و با محتوای نامناسب در حال دست به دست شدن است، موزیک ویدیویی که با تقلید از برنامه کودک عمو قناد ساخته شده و بسیاری از کارشناسان و کاربران معتقدند جامعه هدف این آهنگ همچون سایر موزیک ویدیوهای این خواننده کودکان و نوجوانان هستند.

قائم مقام پیام‌رسان بله درباره انتشار تبلیغ یک موزیک ویدئو در یکی از کانال‌های این پلتفرم، گفت: موسیقی مورد نظر پس از گزارش کاربران، بررسی و طبق ضوابط حذف شده است.

در خصوص شاد نیز، ۱۲ آذر ماه یک کاربر در پیام‌رسان ویراست با خطاب قرار دادن وزارت ارتباطات نسبت به کندی اینترنت و سرعت پایین پیام‌رسان شاد اعتراض کرده است.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ نوشت: شبکه ارتباطی کشور در شرایط پایداری است و عدم پاسخگویی برخی از سکوها ارتباطی به پهنای باند شبکه ارتباطی کشور ندارد. مشکل شاد هم توسط این سکو حل خواهد شد.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array