به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اخیراً آپدیت مهمی را برای هر دو نسخه اندروید و iOS خود منتشر کرده که شامل قابلیت‌های جدید بسیاری می‌شود.

از سال گذشته تاکنون، کاربران نسخه اشتراکی تلگرام (Telegram Premium) به قابلیت جالبی دسترسی داشتند که تلگرام حالا این قابلیت را در اختیار همه کاربران قرار داده است.
این قابلیت کاربردی می‌توانند پیام‌های صوتی و ویدیویی مخاطبین را برای کاربران به‌صورت متنی و زیرنویس شده نمایش دهد. البته ارائه این قابلیت به کاربران نسخه رایگان تلگرام محدودیت‌های خاص خودش را نیز دارد و هر کاربر مجاز است هفته‌ای 2 پیام را به کمک این آپدیت جدید به متن تبدیل کند.

تلگرام

همانطور که در گیف بالا مشخص است، با ضربه زدن بر روی آیکون ویژه “→A ” پیام‌های صوتی، نسخه متنی (رونوشت) آن برای کاربران به نمایش درمی‌آید. به گفته کمپانی تلگرام این قابلیت جدید به‌مرور و به‌صورت تدریجی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و ارائه آن کمی زمان‌بر خواهد بود.

کانال تلگرام

گسترش دنیای کانال‌های تلگرام

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن پیام‌رسان، بهبود پروسه یافتن کانال‌های مرتبط برای کاربران است. پس از پیوستن به یک کانال جدید، تعداد منتخبی از کانال‌های مرتبط در قالب یک لیست به افراد نمایش داده می‌شود.
به گفته تلگرام فقط کانال‌های عمومی در این لیست‌ها حضور خواهند داشت و این پیشنهادات براساس شباهت‌های پایگاه مشترکین این کانال‌ها صورت خواهد گرفت.

تلگرام
ضبط واکنش ویدیویی برای استوری‌ها

شخصی‌سازی استوری‌های تلگرام

در این آپدیت جدید، دو قابلیت جدید به بخش استوری‌های تلگرام نیز افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها، امکان واکنش نشان دادن به استوری به وسیله “واکنش ویدیویی” است. با نگه‌داشتن آیکون مخصوص دوربین در بخش “ویراشگر استوری”، کاربران می‌توانند یک واکنش ویدیویی کوتاه به استوری خود نشان داده و آن را منتشر کنند.
این قابلیت به روند کاری پلتفرم تیک‌تاک شباهت بسیاری دارد و به کاربران اجازه می‌دهد با انتشار یک کلیپ کوتاه به‌صورت سلفی، استوری‌های خود را بیشتر شخصی‌سازی کنند.

دیگر قابلیت جدید بخش استوری‌ها، “بازنشر استوری‌های دیگران” است. با ضربه زدن بر روی آیکون به‌اشتراک‌گذاری در استوری‌های دوستان و مخاطبان، امکان ری‌پست (بازنشر) آن استوری خاص برای افراد مهیا خواهد شد. البته فقط استوری‌هایی که برای مشاهده عموم منتشر شده‌اند جزء این دسته قرار می‌گیرند. امکان افزودن واکنش ویدیویی به استوری‌های بازنشر شده نیز وجود دارد.

قابلیت‌های متفرقه تلگرام

از این پس سازندگان کانال‌ها می‌توانند به آمار دقیقی درباره استوری‌های به‌اشتراک‌گذاشته شده خود نیز دسترسی داشته باشند. این آمار شامل داده‌های مربوط به بازدیدها، اشتراک‌گذاری‌ها و واکنش‌های مشترکین می‌شود که جمعاً اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد نحوه عملکرد محتوای آن‌ها ارائه می‌دهد.

تلگرام

کاربران نسخه اشتراکی تلگرام می‌توانند به کمک این آپدیت جدید، برای چت‌های شخصی خود تصاویر پس‌زمینه منحصر‌به‌فردی را تنظیم کنند که علاوه بر خودشان، برای دیگران نیز نمایش داده می‌شود. همچنین آن‌ها می‌توانند تصویر پروفایل خود را با رنگ‌ها و لوگو موردعلاقه خود شخصی‌سازی کنند.

تلگرام

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های جدید این آپدیت “Thanos Snap” نام دارد. این قابلیت انیمیشینی که به نسخه iOS تلگرام افزوده شده، برای حذف کردن پیام‌ها کاربرد دارد و یادآور بشکن شخصیت تانوس در سری فیلم‌های انتقام‌جویان (Avengers) کمپانی مارول می‌باشد.

تلگرام

شایان ذکر است که این آپدیت جدید تلگرام برای همه کاربران نسخه iOS و کاربران اندرویدی که آپدیت را مستقیماً از آدرس telegram.org/android دریافت کرده‌اند؛ در دسترس می‌باشد. نسخه اندروید فروشگاه گوگل‌پلی هنوز در دست بررسی است، ولی به‌زودی منتشر خواهد شد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array