به گزارش ایران دکونومی،  هر فردی در طول مدت زندگی خود همواره در معرض بیماری های قرار دارد و بیمه ها نمی‌توانند تمام این هزینه ها را پوشش دهند، مخصوصاً در مورد بیماری های خاص، که هزینه های درمان بالاست و بیماران نیاز به استفاده از داروهای خاص دارند.

در این شرایط بیمه تکمیلی درمان به کمک بیماران می‌آید، تا بتواند سایر هزینه هایی که بیمه های پایه پوشش نمی‌هند را بر عهده گرفته و تکمیل کننده هزینه های درمان باشند.

کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به طور سالانه با انتشار آگهی فراخوان بیمه درمان تکمیلی، تعهدات درخواستی خود را اعلام می‌کند که در نهایت این توافقات برای قرارداد سال 1402 تا 1403 به امضای طرفین رسید.

سرانه بیمه تکمیلی برای هر فرد بیمه‌شده در سال گذشته  205 هزار تومان بود.

اما امسال در نهایت با قیمت 310 هزار تومان برای هر نفر بازنشسته این بیمه تمدید شد که شاهد افزایش 105 هزار تومانی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

همچنین میزان تعهد از 75 میلیون تومان به 85 میلیون تومان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و جراحی‌های سنگین افزایش یافته است و سقف خدمات آزمایشگاهی هم از یک میلیون و 750 هزار تومان به 2 میلیون و 250 هزار تومان افزایش داشته است.

با توجه به نیاز مبرم جامعه و به ویژه بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص، با توجه به اتمام سقف خدمات در قرارداد قبل و انتظار چند وقته آنها برای آغاز به هنگام قرارداد، ظرف مدت 9 روزی که از آغاز قرارداد در سراسر کشور سپری شده است، بیش از 30 هزار معرفی نامه برای بیماران خاص و جراحی‌های فوق تخصصی صادر شده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array