به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس داده‌های وبسایت مرجع کوین گکو (CoinGecko)، توکن حاکمیتی میکسر رمزارزهای تورنادوکش (TORN) از روز 26 نوامبر (5 آذر) تاکنون بیش از 50 درصد از ارزش خود را دست داده است. این سقوط درست همان روزی رخ داد که صرافی ارزهای دیجیتال بایننس اعلام کرد که این توکن را از فهرست دارایی‌های خود حذف می‌کند.

نمودار 24 ساعته تورنادوکش (TORN)
نمودار 24 ساعته تورنادوکش (TORN). منبع: CoinGecko

چرا تورنادوکش سقوط کرد

تورنادوکش یک پروتکل میکس ارزهای دیجیتال است که در آن از توکن TORN برای رای دادن به پوروپوزال‌های ارتقای پروتکل استفاده می‌شود. روزهای 26 تا 27 نوامبر (6 و 7 آذر)، این توکن با کاهش از 3.90 دلار به حدود 1.66 دلار سقوطی 57 درصدی را تجربه کرده است. این کاهش قیمت زمانی اتفاق افتاد که بزرگترین صرافی رمزارزهای جهان یعنی بایننس، اعلام کرد که پذیرش واریز توکن TORN را از تاریخ 8 دسامبر (17 آذر) متوقف کرده و امکان برداشت این دارایی نیز پس از تاریخ 7 مارس 2024 (17 اسفند) در این صرافی ممکن نخواهد بود.

لازم به یادآوری است که روز 8 اوت (17 مرداد)، تورنادوکش توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده به اتهام تسهیل روند پولشویی تحریم شد. این اقدام به طور قانونی ساکنان ایالات متحده را از استفاده از این پروتکل منع می‌کرد.

بایننس در اعلامیه خود اعلام کرد که توکن TORN را از فهرست خارج کرده است زیرا این توکن دیگر بر اساس فاکتورهای مختلف با استانداردهای دارایی‌های قابل لیست شدن این صرافی مطابقت ندارد. تیم بایننس اظهار داشت:

 « ما در بایننس، هر دارایی دیجیتالی را که فهرست می‌کنیم به‌طور دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که همچنان با سطح بالایی از استانداردهای مورد انتظار ما مطابقت دارد. زمانی که یک رمزارز یا توکن این استانداردها را نداشته باشد، یا هنجارهای صنعت تغییر ‌کند، بررسی عمیق‌تری انجام می‌دهیم و احتمالاً آن دارایی را از فهرست خود حذف می‌کنیم.»

در همین حال، همانطور که در خبرها آمد، صرافی بایننس نیز در ابتدا ادعا کرده بود که به ساکنان ایالات متحده اجازه استفاده از خدمات این صرافی را نمی‌دهد. اما روز 21 نوامبر (30 آبان)، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که با این صرافی به توافق رسیده است. به عنوان بخشی از این توافق، بایننس اعتراف کرد که بدون داشتن مجوز انجام تجارت در این کشور به برخی از مشتریان آمریکایی خدمات رسانی کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array