به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه بزرگ‌ترین رقیب صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس، یعنی صرافی بایننس و مدیر عامل سابق آن چانگ پنگ ژائو به جرم پولشویی و نقض تحریم‌ها در ایالات متحده اعتراف کردند، ارزش سهام این صرافی آمریکایی (COIN) به بالاترین سطوح خود در 18 ماه گذشته رسید.

طبق داده‌های اخیر TradingView، سهام کوین بیس روز 27 نوامبر (6 آذر) با قیمت 119.77 دلار بسته شد که بالاترین قیمت ثبت شده آن از 5 مه 2022 (15 اردیبهشت 1401) است. در آن زمان ارزش این سهام به حدود 114.25 دلار رسیده بود. در معاملات پس از بازار نیز حرکات اندکی در ارزش این سهام مشاهده شده است.

رسیدن به این عدد به این معناست که ارزش کوین بیس (COIN) از ابتدای سال تاکنون حدود 256.5 درصد رشد داشته است، اگرچه هنوز 65 درصد نسبت به اوج تاریخی خود در روز 12 نوامبر 2021 (21 آبان 1400) کاهش نشان می‌دهد. بالاترین رقم تاریخی ثبت شده برای ارزش سهام این صرافی نزدیک به 343 دلار است.

قیمت سهام کوین بیس
قیمت سهام کوین بیس از می 2022 تاکنون. منبع: TradingView

سودهای بادآورده کوین بیس

افزایش سهام کوین بیس تنها یک هفته پس از زمانی رخ داد که بایننس و بنیانگذار آن به پولشویی، نقض تحریم‌های ایالات متحده و اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز اعتراف کردند. پس از آن، ژائو و بایننس برای پرداخت جریمه 4.3 میلیارد دلاری با مقامات ایالات متحده به توافق رسیدند. این توافق شامل کناره‌گیری ژائو از سمت مدیرعاملی و توافق بایننس با نظارت وزارت دادگستری و خزانه‌داری بر عملیات این صرافی تا پنج سال بود.

در طول یک سال گذشته، کوین بیس به واسطه درخواست‌ها برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای معاملات اسپات بیت کوین و اتریوم (ETH) سود بادآورده قابل توجهی را به دست آورده است. تجزیه و تحلیل‌های اخیر جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، نشان می‌دهد که این صرافی به عنوان متولی 13 مورد از 19 درخواست ثبت شده ETF ارزهای دیجیتال معرفی شده است که در حال حاضر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار معلق هستند.

کوین بیس متولی 70 درصد از 19 صندوق  ETF ارزهای دیجیتال
کوین بیس متولی 70 درصد از 19 صندوق  ETF ارزهای دیجیتال است. منبع: جیمز سیفارت/X

ناگفته نماند که با وجود این دستاورد مهم، کوین بیس نیز به‌نوبه‌خود با شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روبرو است که ادعا می‌کند این صرافی در این رگولاتور ثبت نشده است و چندین توکن را فهرست کرده است که قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض می‌کنند. در مقابل، کوین بیس بارها تلاش کرده است این شکایت را رد کند و اختیارات SEC برای نظارت بر فضای کریپتو را زیر سوال ببرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array