به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی ۲۴ ساعت گذشته ارزش استیبل کوین الگوریتمی ترا کلاسیک  (USTC) با بیش از 55 درصد افزایش، به محدوده ۰.۰۶ دلار رسیده است. رشد قیمت این استیبل کوین در تایم فریم هفتگی نیز به بیش از ۲۸۰٪ می‌رسد. پس از این رشد ناگهانی، بسیاری از تحلیلگران به بررسی علل احتمالی آن و چشم‌انداز بلندمدت این دارایی پرریسک پرداخته‌اند.

آنگونه که از شواهد برمی‌آید، روند رشد قیمت USTC به دنبال انتشار توییت جدید یک کاربر به نام «Trader QT» آغاز شده است که یکی از شرکای رسمی لونا کلاسیک لبز (Luna Classic Labs) است. وی در این توییت مدعی شد لونا کلاسیک لبز حدود ۲۵.۶ میلیون USTC به ارزش تقریبی ۵۰۰,۰۰۰ دلار را به عنوان بخشی از سیاست‌های خزانه‌داری خود خریداری کرده است. در نتیجه این اقدام، میانگین قیمت خرید USTC توسط این نهاد به ۰.۰۲۱ دلار می‌رسد.

لازم به یادآوری است که ماه می 2022 (اردیبهشت ۱۴۰۱)، در پی دی‌پگ شدن استیبل کوین USTC ، ارزش آن به زیر ۱ دلار رسید. از آن زمان توسعه‌دهندگان این توکن برای احیای دوباره این دارایی بسیار تلاش کرده‌اند و مدل بازیابی جدید آنها تازه‌ترین تلاش در راستای رسیدن به این هدف است.

ترا کلاسیک لبز سعی دارد با این اقدامات شهرت از دست رفته ترا را به آن برگردانده و به تثبیت نقدینگی USTC کمک کند. با توجه به میانگین قیمت خرید 0.021 دلار، اکنون ترا کلاسیک لبز شاهد افزایش 76.6 درصدی سرمایه گذاری خود نسبت به قیمت فعلی این توکن یعنی 0.0371 دلار بوده و حدود ۸۰٪ سود کرده است.

توکن ترا (LUNC) پتانسیل رشد دارد؟

از آنجا که سرنوشت USTC به سرنوشت ترا یا لونا کلاسیک (LUNC) گره خورده است، روند صعودی آن می‌تواند تاثیری مثبت بر روند قیمت LUNC داشته باشد. در زمان نگارش این مطلب، شاهد آغاز روند صعود قیمت  LUNC و رشد ۲۸٪ آن در بازه روزانه و رسیدن به محدوده ۰.۰۰۰۱۰ هستیم.

نمودار روزانه قیمت LUNC
نمودار روزانه قیمت LUNC – منبع: TradingView

به طور کلی، ظاهراً روند صعودی قیمت دارایی‌های USTC و LUNC ریشه در تلاش‌های اعضای جامعه آن برای احیای مجدد این شبکه دارد ؛ اعضای جامعه سعی دارند با به‌روزرسانی‌ها و توکن‌سوزی‌های مختلف ارزش دارایی خود را افزایش دهند. این مسئله بیش از هر زمان دیگر تاثیر اعضای جامعه کریپتو بر ارزش دارایی‌های رمزپایه را به تصویر می‌کشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array