به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نقدینگی بازار بیت کوین علیرغم سه ماهه صعودی اخیر از نظر افزایش قیمت، به کمترین میزان در 10 ماه گذشته رسیده است. کم شدن نقدینگی تا حدودی به بانکی که در ایالات متحده اداره می‌شود و اقدامات نظارتی جاری در شرکت های رمزارزی نسبت داده می‌شود.

وضعیت نقدینگی در کریپتو پس از ترس‌های بانکی در این ماه بدتر می‌شود.
من به چندین معیار نقدینگی پرداختم تا در خصوص همه موارد نقدینگی کریپتو به‌روزرسانی انجام دهم.
نقدینگی بیت کوین به پایین ترین حد 10 ماهه سقوط کرده است زیرا بازارسازان دسترسی به ریل‌های پرداخت دلار را از دست داده‌اند.
— کانر رایدر (@ConorRyder) 23 مارس 2023 (3 فروردین 1402)

قیمت بیت کوین در سال 2023 (1402) افزایش 45 درصدی را ثبت کرده است و آن را به یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد تبدیل کرده است. افزایش قیمت‌ها در بحبوحه یک بحران مالی قریب الوقوع در بازار مالی سنتی رخ می‌دهد، جایی که سهام و اوراق قرضه یکی از بدترین سال‌های خود را تجربه کرده‌اند. بحران مالی در یک بانک در ایالات متحده آغاز شد که منجر به سقوط چندین غول بزرگ بانکی شد.

همچنین بحران بانکی مستقیماً بر اکوسیستم کریپتو تأثیر گذاشت، جایی که سقوط بانک‌های دوستدار رمزارز مانند سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنیچر (Signature) ریل پرداخت دلار آمریکا را کاهش داد و منجر به بحران نقدینگی، به‌ویژه در صرافی‌های ایالات متحده شد.

نقدینگی

نقدینگی در صرافی‌های آمریکا در مقابل صرافی‌های غیرآمریکایی منبع: Kaiko

 

رکود نقدینگی همچنین منجر به افزایش نوسان قیمت شده است و معامله‌گران را مجبور به پرداخت کارمزدهای بیشتری در اسلیپیج قیمت کرده است. اسلیپیج به تفاوت قیمت بین قیمت مورد انتظار یک تراکنش و قیمتی که به طور کامل در آن انجام شده است اشاره دارد. برای یک سفارش فروش 100000 دلاری، اسلیپیج جفت ارز BTC-USD در کوین بیس 2.5 برابر در ابتدای ماه مارس (اواسط اسفند) افزایش یافته است. در حالی که در همان بازه زمانی، اسلیپیج جفت ارز BTC-USDT بایننس به سختی حرکت کرد.

نقدینگی

اسلیپیج قیمت دلار در مقابل تتر. منبع: Kaiko

بحران نقدینگی همچنین منجر به نوسانات قیمت بالاتر در صرافی‌های ایالات متحده شده است، جایی که اختلاف قیمت بین جفت ارز بیت کوین و دلار در مقایسه با صرافی‌های غیر ایالات متحده به شدت افزایش یافته است. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین در بایننس آمریکا نوسانات بیشتری نسبت به قیمت متوسط در ده صرافی دارد.

نقدینگی

تفاوت قیمت بایننس آمریکا در برابر 10 صرافی. منبع: Kaik

 

کانر رایدر (Conor Ryder)، رئیس تحقیقات شرکت تحلیلی داده‌های آنچین کایکو (Kaiko)، در یک موضوع توییتری تأثیر شدید بحران نقدینگی بر معامله‌گران و بازار را توضیح داد. وی خاطرنشان کرد که استیبل کوین‌ها جایگزین جفت ارزهای دلار می‌شوند و اگرچه تاثیر مشکلات بانکی ایالات متحده را کاهش می‌دهد، اما تاثیر نامطلوبی بر نقدینگی در ایالات متحده دارد و افزود که به طور غیرمستقیم به سرمایه گذاران در آنجا آسیب می‌رساند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array