به گزارش ایران دکونومی، و به نقل از استارتاپ۳۶۰  این سهام، با روش ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود و در عرضه اولیه آن هر کد معاملاتی، حداکثر ۵۰۰ سهم با قیمت مبنای پنج هزار ریال تعلق خواهد گرفت. قرار است در این عرضه، ۳۶۰ میلیون سهم پی‌ پاد معادل ۱۲ درصد به روش ثبت سفارش به عموم مردم واگذار شود.

دامنه قیمت هر سهم پی‌پاد بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومان تعیین شده و سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی هم ۵۰۰ سهم خواهد بود که احتمال دارد در صورت استقبال از آمار سهمیه کاسته شود.

براساس آمار منتشر شده در امیرنامه پی‌پاد، درآمد عملیاتی پی‌پاد، در سال ۱۴۰۰ برابر ۲۴هزار میلیارد ریال و سود خالص آن نیز ۱۵۰۰ میلیارد ریال محاسبه شده‌است. گفته می‌شود که ۶۵درصد از این درآمد حاصل فروش شارژ و ۳۵درصد دیگر از ارائه خدمات حاصل شده است. در ارائه خدمات نیز، کارمزد پایانه فروش و حق‌الزحمه پشتیبانی پایانه‌های فروش، بخش عظیمی را به خود اختصاص داده‌اند. درآمد عملیاتی این شرکت نیز در ۹ماهه اول سال ۱۴۰۱ برابر ۲۷هزار میلیارد ریال و سود خالص ۲۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد، به منظور توسعه پایانه‌های فروشگاهی خود که مهم‌ترین محصول این شرکت در سال گذشته محسوب می‌شود، اقدام به خرید، بازاریابی و جذب پذیرندگان پرتراکنش خواهد کرد. در طول ۳ سال از زمان آغاز طرح، ۳۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی و ۱۰۰ هزار تجهیزات جانبی خرید خواهد کرد و به‌منظور جذب پذیرندگان پرتراکنش اقدام به نیازسنجی مشتریان و تعریف محصولات مورد نیاز ایشان می‌کند. شرکت با تعریف باشگاه مشتریان و طرح‌های وفاداری، طول عمر مشتریان خود را افزایش داده و برای خود مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و تا انتهای سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. این اطلاعات از طرح توسعه و برنامه‌های آتی پرداخت الکترونیک پاسارگاد، در امیدنامه پی‌پاد ذکر شده‌است.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ارایه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) است که با اخذ مجوز از بانک مرکزی در ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ در اداره ثبت شرکت‌ها در تهران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسید و فعالیت را آغاز کرد.

سرمایه پی‌پاد با ۹۸۷ نیروی انسانی طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۷۲.۹ درصد سهام به شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت پیام آوران مدیریت ایرانیان و ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت کاشفان نواندیش پارس تعلق دارد. شرکت با هدف طرح های سرمایه گذاری برنامه افزایش سرمایه از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array