به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، میانگین حقوق در کشورهای اروپایی به میزان شگفت انگیزی متفاوت است. مهاجرت به خارج از کشور می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد، به خصوص زمانی که نمی‌دانید آیا می‌توانید شغل مناسبی در کشور مورد نظر خود پیدا کنید یا خیر. در این مقاله لیستی از حقوق‌های پرداختی کشورهای اروپایی ارائه شده است. بیایید نگاهی به میانگین دستمزدها در اروپا بیندازیم.

مقایسه میانگین حقوق در کشورهای اروپایی

میانگین حقوق در کشورهای اروپایی 2023
حقوق در اروپا چقدر است؟
دستمزد پرداختی در کشورهای اروپایی چقدر است؟

حقوق و دستمزد در اروپا

همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، میزان حقوق در کشورهای اروپایی متفاوت است و ناگفته نماند که در اکثر این کشورها، حقوق شما به سطح تخصص، میزان تجربه و همین طور نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید بستگی دارد.

میانگین حقوق در اروپای غربی

حقوق و دستمزد در اروپای غربی 2023

کشورهای اروپای غربی در غرب و جنوب غربی اروپا واقع شده و عبارتند از: اسپانیا، پرتغال، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اتریش، لوکزامبورگ و سوئیس.

از این میان 5 کشور در بین ده کشور برتر با بالاترین حقوق قرار دارند که از 4400 دلار در فرانسه تا 7524 دلار در سوئیس متغییر است. به طور کلی، در این منطقه در مقایسه با بقیه اروپا، به استثنای اسکاندیناوی، حقوق‌ها نسبتاً بالاتر است.

حداقل دستمزد در این کشورها از کارآموزی رایگان در اتریش و سوئیس تا 2694 دلار در ماه در لوکزامبورگ متغییر است.

فرانسه در چند سال گذشته رشد قابل توجهی در میزان حداقل دستمزد تجربه کرده است؛ به طوری که حداقل دستمزد، از 1555 یورو در فوریه 2021 به 1747 یورو در ژوئیه 2023 افزایش یافته است.

از نظر رشد متوسط دستمزد، بیشترین نرخ رشد (8 درصد) متعلق به لوکزامبورگ است. پرتغال و اتریش بیشترین کاهش را در میانگین دستمزد ماهانه داشتند. دستمزدها در پرتغال در سال 2023 نسبت به سال قبل 12 درصد کاهش یافت و دستمزدهای اتریش در سال 2022 نسبت به سال 2021  حدود 13 درصد کمتر بود.

 میزان حقوق در اروپای شمالی

میانگین حقوق و دستمزد در اروپای شمالی 2023

شمال اروپا شامل کشورهای اسکاندیناوی به اضافه ایسلند می‌شود. همه کشورهای اروپای شمالی اعم از ایسلند، نروژ، فنلاند، سوئد و دانمارک، در لیست 20 کشور برتر ما با بهترین دستمزد قرار دارند.

هیچ یک از این کشورها حداقل دستمزد اجباری ندارند. از سال 2022، دانمارک دارای بالاترین میانگین دستمزد ماهانه در منطقه است که حدود 44763 کرون یا 6400 دلار است.

سوئد در انتهای طیف قرار دارد و میانگین دستمزد ماهیانه آن در سال 2023 کمی بیش از 2700 دلار است. ایسلند، نروژ و فنلاند میانگین دستمزد ماهانه از 4200 دلار در فنلاند تا 6000 دلار در ایسلند دارند.

میزان حقوق در اروپای شرقی و جنوبی

میزان حقوق و دستمزد در اتحادیه اروپا 2023

این بخش شامل کشورهای بالکان و بالتیک، یونان، قبرس، روسیه، اوکراین، بلاروس، مولداوی، بلغارستان، رومانی، چک، مجارستان، لهستان، اسلواکی و اسلوونی است.

بسیاری از این کشورها در لیست ما از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی هستند.

بالتیک

ابتدا، بیایید نگاهی به کشورهای حوزه بالتیک اعم از استونی، لتونی و لیتوانی بیندازیم. همه آنها از یورو استفاده می‌کنند و لیتوانی و استونی به ترتیب میانگین دستمزد ماهانه 2148 دلار و 2012 دلار دارند.

لتونی با متوسط دستمزد ماهانه 1212 دلار در سال 2023 تا حدودی از بقیه عقب است. حداقل دستمزد 666 دلاری آن نیز کمتر از 779 دلار استونی و 902 دلار لیتوانی است.

بالکان

حال بیایید نگاهی به کشورهای حوزه بالکان بیندازیم که شامل صربستان، کرواسی، مونته نگرو، آلبانی، مقدونیه شمالی و بوسنی و هرزگوین است.

با توجه به انتقال کرواسی به حوزه یورو در سال 2023، شاید تعجبی نداشته باشد که حداقل دستمزد 752 دلاری آن بالاترین سطح در منطقه است. همین امر در مورد میانگین حقوق ماهانه نیز صدق می‌کند که برای سال 2023 حدود 11450 دلار ثبت شده است.

مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین دارای سطح یکسانی از میانگین دستمزد ماهانه هستند که 1066 دلار است. با این حال، شاید با توجه به استفاده مونته نگرو از یورو، حداقل دستمزد 573 دلاری آن بیشتر از 327 دلار بوسنی و هرزگوین باشد.

از میان سه کشور باقیمانده، صربستان بالاترین حداقل دستمزد را با 495 دلار دارد. با این حال، میانگین حقوق ماهانه آن 784 دلار و کمتر از مقدونیه شمالی است که به 954 دلار می‌رسد. آلبانی کمترین دستمزد ماهانه را در بالکان دارد و به 716 دلار در ماه می‌رسد.

میزان حقوق و دستمزد در اروپای مرکزی و جنوبی

حقوق در اروپای مرکزی چقدر است؟

در این بخش، یونان، ایتالیا، قبرس، اسلوونی و مجارستان قرار دارند. ایتالیا تنها کشوری است که حداقل دستمزد ندارد. همچنین این کشور دارای بالاترین میانگین دستمزد ماهانه از بین پنج کشور فوق‌الذکر است که تا پایان 2022 حدود 2805 دلار گزارش شده است.

پس از ایتالیا، یونان با میانگین دستمزد ماهیانه 2618 دلار، قبرس با 2382 دلار، اسلوونی با 2370 دلار و مجارستان با 1577 دلار قرار دارند. آخرین کشور نیز دارای کمترین حداقل دستمزد با 670 دلار در ماه است. 

اروپای شرقی

این بخش از اروپا شامل لهستان، بلغارستان، رومانی، مولداوی، اوکراین، بلاروس، چک، اسلواکی و روسیه است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کشورهای اتحادیه اروپا در لیست دارای میانگین دستمزد بالاتری نسبت به کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند. کشور اتحادیه اروپا با بهترین میانگین دستمزد ماهانه چک است، با میانگین دستمزد تقریباً 1900 دلار.

لهستان با 1612 دلار در جایگاه دوم قرار دارد. از میان کشورهای اتحادیه اروپا در این گروه، بلغارستان با 1058 دلار کمترین میانگین دستمزد ماهانه و کمترین حداقل دستمزد با 429 دلار را دارد.

در مورد کشورهای غیر اتحادیه اروپا، روسیه با میانگین دستمزد ماهانه 784 دلار پیشتاز است و بلاروس با 683 دلار در رتبه بعدی قرار دارد. با این حال، هیچ یک از کشورها پیشتاز حداقل دستمزدها نیستند.

منبع: techreport

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array