به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همزمان با احیای دوباره بازار کریپتو پس از شوک بزرگی که روز گذشته پس از انتشار اخبار مربوط به بایننس متحمل شد، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان یعنی اتریوم (ETH) بالاتر از حمایت 1930 دلاری باقی ماند و موفق شد به کمک مبنای حمایتی قدرتمندی که در این ناحیه تشکیل داد، بار دیگر از مرز 2000 دلار عبور کند.

در نمودار ساعتی جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) شکست صعودی یک خط روند نزولی اصلی با مقاومتی نزدیک به 1980 دلار دیده می‌شود. به طور کلی در 24 ساعت گذشته، اتریوم با رشد 3.40 درصدی خود عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین نشان داده و به سمت مقاومت 2100 دلاری در حرکت است.

شاخص‌های فاندامنتال پشتیبان اتریوم (ETH)

به گزارش سنتیمنت (Santiment)، همزمان با رشد شبکه اتریوم، بزرگترین آدرس‌های کیف پول آن بیش از 30 درصد از کل عرضه این دارایی را طی سال گذشته در اختیار گرفته‌اند. در این زمان، 200 کیف پول برتر اتریوم در مجموع 62.76 میلیون واحد اتر با ارزش تقریبی 124.1 میلیارد دلار در خود جا داده‌اند. قابل ذکر است که این کیف پول‌ها از 21 نوامبر 2022 حدود 30.3 درصد کوین بیشتری به دست آورده‌اند. علاوه بر این، اخیراً 94.7 هزار کیف پول جدید اتریوم (ETH) ایجاد شده است که بیشترین افزایش ثبت شده از ماه جولای تاکنون محسوب می‌شود.

بزرگ‌ترین آدرس‌های کیف پول اتریوم
بزرگ‌ترین آدرس‌های کیف پول اتریوم؛ منبع: Santiment

از سوی دیگر، تقاضا برای مشتقات اتر نیز در حال افزایش است. تحلیلگر کریپتو کوانت ضمن برجسته کردن روند قابل توجهی که در بازار اتریوم (ETH) جریان دارد، به الگویی از “خرید سیستمی” در معاملات آتی اتریوم اشاره می‌کند که با افزایش قابل توجه بهره باز در معاملات آتی متمایز می‌شود. قابل ذکر است که معاملات آتی اتریوم اخیراً موج 700 میلیون دلاری را تجربه کرده است که نشان‌دهنده انباشت دارایی در یک بازه زمانی خاص است.

کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها

داده‌های سنتیمنت حاکی از آن است که عرضه توکن‌های ETH در صرافی‌ها طی شش ماه گذشته نزدیک به 20 درصد کاهش یافته است. این کاهش در عرضه اتر در صرافی‌ها به کمترین سطوح طی نیم سال گذشته رسیده است که نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت و پتانسیل رشد بالقوه قیمت این آلتکوین است. کاهش فشار فروش وارده بر اتریوم، شرایط مطلوبی را برای حرکت‌های صعودی فراهم کرده است.

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

در حال حاضر، اتر بالاتر از 2020 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته خود در حال حرکت است. در روند صعودی، قیمت در نزدیکی منطقه 2080 دلار با اولین مقاومت روبه‌رو می‌شود. اولین مقاومت کلیدی نیز نزدیک به سطح 2120 دلار دیده می‌شود. حرکتی واضح بالاتر از تراز 2120 دلار می‌تواند جرقه آغاز یک روند افزایشی قوی را به همراه داشته باشد.

الگوهای صلیب طلایی، در میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA)  نتیجه برخورد دو میانگین متحرک نمایی 100 روزه و 200 روزه حدود دو هفته پیش، پشتیبان احساسات مثبتی است که فعلاً بر بازار غلبه دارد. برای حفظ این روند صعودی، قیمت اتریوم در محدوده 2130 دلار با چالش مهمی مواجه است.

نمودار یک ساعته اتریوم
نمودار یک ساعته جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD)

شکست موفقیت‌آمیز مانع 2130 دلاری برای تداوم این روند افزایشی بسیار مهم است. پس از این ناحیه، عبور از تراز 2200 دلار می‌تواند حرکت به سمت 2250 دلار و حتی 2320 دلار را به دنبال داشته باشد. ولی اگر اتر نتواند با قدرت بر مقاومت 2120 دلاری غلبه کند، با ریسک یک اصلاح نزولی و بازگشت به سمت 2050 دلار و حمایت 2000 دلار در نزدیکی سطح فیبوی اصلاحی 50 درصدی حرکت صعودی 1930 دلار به 2092 دلار مواجه می‌شود. در ادامه این روند نزولی، حمایت اصلی نزدیک به 1980 دلار به کمک خریداران می‌آید، چرا که شکست نزولی این ناحیه ممکن است باعث افت بیشتر و حرکت به سمت منطقه 1920 دلاری در کوتاه مدت شود.

در نمای یک ساعته جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می‌دهد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array